Na tieto partie by ste pri cvičení nemali zabúdať, ak chcete skutočne dosiahnuť výsledky.unsplash
StoryEditor

Nikdy neschudnete, ak zabúdate cvičiť tieto partie. Na ploché brucho potrebujete pevný chrbát

29.04.2022, 10:00
Životný štýl
Snažíte sa zhodiť kilá, no stále ste nedosiahli požadovaný výsledok? Nemusí za tým stáť len pár prehreškov v stravovaní či niekoľko prehýrených večerov. Najväčšou chybou, ktorú môžete urobiť, je zabúdať cvičiť niektoré časti tela. Toto naozaj nerobte, nikdy totiž neschudnete.

Či už chudnete alebo naberáte svaly, vždy by ste sa mali snažiť vyhnúť chybám, ktoré vás nikdy neposunú ďalej. Pri formovaní vašej figúry musíte myslieť na to, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita. Dôležité je, aby ste nezabúdali na strečing a nerobili si pri cvičení dlhé prestávky. Ak ste typ človeka, ktorý má rád rutinu, pri chudnutí je to to najhoršie, čo môžete spraviť. Práve s tým súvisí aj jedna z najväčších a najčastejších chýb. Áno, je skvelé stanoviť si napríklad cieľ, že schudnete z brucha či posilníte nohy, no nemali by ste vynechávať ani ostatné partie tela. Väčšina žien sa sústredí práve na brucho, nohy, zadok a boky. Stáva sa však, že neprecvičujú vrchnú časť tela, čoho následkom môže byť neforemná postava, a teda aj nespokojnosť s výsledkom. Prezradíme vám, ako môžete túto chybu okamžite napraviť.

Chrbát spevníte aj brucho

Áno, každá žena túži mať vypracované brucho a pevný zadok, no nikdy nemôžu vyzerať tieto partie dokonale, ak budete vynechávať tie ostatné. Nemôžete zabúdať najmä na tréning chrbta, na ktorom ovisnuté svalstvo nevyzerá príliš dobre. Ak ho zapojíte do vášho cvičebného plánu, nielenže budete vyzerať lepšie, ale budete sa cítiť aj zdravšie. Chrbát je hnacou silou, ktorá pomáha držať telo vzpriamené a v rovnováhe. Mnoho žien si to neuvedomuje, no vďaka cvičeniu tejto časti môže aj váš pás pôsobiť omnoho štíhlejšie a symetrickejšie. Podľa skúsených trénerov by ste mali svoj chrbát posilňovať aspoň dvakrát do týždňa. K cvikom, ktoré môžete zaradiť do tréningového plánu, by mali patriť najmä príťahy, dvíhanie nôh a rúk, hyperextenzia či mŕtvy ťah.

Prsiami k sebavedomiu

Dekolt je pýchou každej ženy a jeho celkový vzhľad významne vplýva aj na sebavedomie. Vďaka pravidelnému cvičeniu môže váš hrudník vyzerať plnšie, pevnejšie a omnoho krajšie. Naopak, ak sa budete venovať len bruchu, nikdy nedosiahnete výsledok, s ktorým by ste boli na 100 % spokojné. Snažte sa zapojiť tréning pŕs do vášho cvičebného plánu, môžete si totiž zlepšiť držanie tela, vaše svalstvo bude silnejšie pri ďalších cvikoch a predovšetkým sa naučíte správne dýchať. Rozhodli ste sa, že budete posilňovať aj túto partiu? Ak áno, k najvhodnejším cvikom patria najmä tlaky na hrudník, rozpažovanie, kľuky či plank v pohybe. Prsia by ste mali cvičiť približne dvakrát do týždňa.  

Vyformujte si sexi paže

Pri cvičení by ste nemali zabúdať ani na ruky. K nim však patria aj iné dôležité časti, a to predovšetkým ramená, triceps a biceps. Ak vás trápia nadbytočné kilá, ovisnutá koža či nesúmernosť, mali by ste zapojiť tréning rúk do svojho plánu. Ich posilňovaním sa vám nezvýši len sila, ale vďaka nim si môžete vyformovať aj hrudník či vrchnú časť chrbta podľa vašich predstáv. Túto partiu môžete cvičiť s gumami, činkami, ale aj s vlastnou váhou. Záleží len na vás, aký typ cvikov si vyberiete. K tým najefektívnejším však patrí predpažovanie, upažovanie, kľuky či bočný plank.

 

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
16. apríl 2024 00:15