Čo robiť, ak sa vám nedá v lete zaspať?dreamstime
StoryEditor

Nedarí sa vám večer zaspať? Poradíme vám, ako si aj v tomto teple môžete spánok užiť naplno

10.07.2024, 18:30
Zdravie

Dni sú čím ďalej, tým teplejšie a tak sa vám možno horšie sústredí na prácu, ste spomalenejšie a nervóznejšie. Vysoké teploty môžu takisto narušiť aj váš spánkový režim. Nedarí sa vám večer zaspať? Prezradíme vám, čo vám pomôže so spánkom v tomto teplom období.

Teplé počasie so sebou neprináša iba letné dovolenky, dni strávené pri vode či všemožné výlety, ale aj problémy so spánkom. Nech robíte čokoľvek, večer nie a nie zaspať. Prehadzujete sa zo strany na stranu, rátate ovečky alebo skúšate dychové cvičenia. Bohužiaľ, v tomto teple vám ani jedna z týchto vecí nepomôže. Naopak by ste mali vyskúšať niektorý z nižšie spomínaných trikov, vďaka ktorým si spánok konečne užijete aj v tomto teplom období.

Slnečné lúče by sa dnu nemali dostať

Keď chcete, aby ste v izbe nemali teplo, rozhodne neotvárajte okná, ak slnko ešte nezapadlo. Práve naopak by ste sa počas dňa mali snažiť udržať v spálni tmu a pomocou žalúzii či záclon tak zabrániť slnečným lúčom vojsť dnu. Okná napokon otvorte až večer, aby ste do vnútra nepúšťali teplý, ale jemný večerný vánok, ktorý izbu schladí.

Pozor na studenú sprchu

Prídete z práce alebo z obchodu, ste rozhorúčené a tak si doprajete studenú sprchu. Robíte však veľkú chybu. Síce je takýto kúpeľ osviežujúci a uvoľňujúci, po pár minútach sa vaše cievy zúžia a telo sa prekrví, vďaka čomu opäť pocítite ešte väčšie teplo. Radšej sa preto sprchujte vlažnou alebo teplou vodou.

Plachta do mrazničky

V lete by ste mali zabudnúť na hrubé paplóny a teplé prikrývky. Zaobstarajte si radšej klasickú plachtu alebo tenký uterák, ktorý pred spaním vložte do mrazničky a napokon sa ním zakryte. Podobný trik môžete spraviť aj s nočnou košeľou či ponožkami.

Dôležitý je pitný režim

Či už vykonávate náročnejšiu fyzickú aktivitu alebo vás trápi teplé počasie, mali by ste za deň vypiť omnoho viac vody ako inokedy. Tým, že zostanete hydratované, udržíte svoje telo v kľude a organizmus bude pracovať tak, ako má.

Pomôže aj kocka ľadu

Ak si už naozaj neviete nijak pomôcť, zoberte si na pomoc kocku ľadu. Tú si priložte na miesta, na ktorých si dokážete nahmatať pulz. Patrí sem predovšetkým oblasť zápästia, krku, spánkov či členkov. Síce tento osviežujúci pocit bude trvať len pár minút, aspoň na chvíľku pocítite úľavu a dostanete sa do kľudu.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
22. júl 2024 17:02