Čokoláda je rýchly zdroj energie.dreamstime
StoryEditor

Máte častú chuť na sladké či mastné jedlá? Môže byť za tým aj vážnejší zdravotný problém

30.04.2023, 14:00
Zdravie

Neutíchajúca chuť na sladké, či neustály pocit smädu. Vaše telo telo vám niektorými signálmi dáva jasne najavo, že niečo nie je v poriadku. Kým niektorým chutiam nemusíte prikladať žiaden špeciálny význam, pri iných by ste mali zbystriť pozornosť.

Ak máte každý deň chuť na čokoládu, nemusíte hneď robiť paniku. Skúste do jedálnička zaradiť viac zdravých sacharidov a bielkovín. No pokojne môže ísť aj o problém o ktorom ste ani netušili.

Čokoláda

Chuť na sladké sa dá niekedy ovládať len veľmi ťažko. Prvým z dôvodov môže byť už práve spomenutý nedostatok niektorých živín vo vašej strave. No dôvodom môžu byť aj chýbajúce vitamíny či minerály. Tie sa síce nachádzajú aj v iných potravinách ako je práve kalorická čokoláda. Škoda len, že vaše chute hovoria jasnou rečou po čom máte siahnuť. Čokoláda vám ide na chuť v prípade, že nemáte dostatok vitamínov skupiny B a tiež minerály, predovšetkým horčík. Siahate po nej aj v prípade únavy ak podceňujete dôležitosť spánku a odpočinku.

Voda

Ak dodržiavate vedome pitný režim, je to pre vás veľké plus. Pozor však dávajte v prípade, ak aj napriek tomu, že pijete dostatok tekutín, váš smäd jednoducho neviete uhasiť. Zatiaľ nerobte paniku. Možno ste len jedli príliš veľa slaného jedla. No môže ísť aj o jeden z príznakov, ktoré ide ruka v ruke s cukrovkou. Odkontrolujte si, či náhodou nechodíte príliš často na toaletu. Ak áno, poraďte sa radšej s vašim lekárom.

image

Ak ste stále smädná, môže ísť aj o zdravotný problém.

dreamstime

Nezdravé tučné jedlá

Ach jáj, raz za čas každý z vás neodolá slaným chipsom, slaninke, údeninám či super mastným hranolkám. Pokiaľ je to naozaj raz za čas, pokojne si doprajte aj dávku týchto tučných jedál. Ak by ste však hranolky či iné mastné jedlá chceli jesť každý deň, môže ísť o problém s nedostatkom omega 3- mastných kyselín. Zvýšte ich príjem formou výživových doplnkov, alebo do jedálnička zaraďte potraviny bohaté na tieto látky. Obsahujú ich ryby, predovšetkým losos, ale tiež rôzne oriešky, semienka a tiež kvalitný olivový olej.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
16. jún 2024 09:23