Týmito potravinami si zaručíte zdravie vašich intímnych partii.dreamstime
StoryEditor

Jedlom nielen k hebkej pleti či pevným nechtom: Tieto potraviny prospievajú k zdraviu intímnych partii

10.12.2022, 17:00
Zdravie

Zloženie vašej stravy dokáže vo veľkom ovplyvniť organizmus vrátane orgánov ako žalúdok, črevá, kosti, ale dopad má aj na intímne partie. Ak nechcete trpieť bolestivou menštruáciou, nedostatočnou lubrikáciou pošvy či zápalom, mali by ste sa ich snažiť udržať v čo najlepšej kondícii. V tom vám môžu pomôcť tieto potraviny, ktoré prospievajú k zdraviu vašich intímnych partii.

Vyberáte si potraviny do svojho jedálnička len podľa toho, čo pomáha na žiarivú pleť, pevné nechty a hebké vlasy? Chyba, zabúdate totiž na správnu rovnováhu vašich intímnych partii, ktoré si takisto zaslúžia pozornosť a kvalitnú stravu. Vhodné pH ženskej vagíny by sa malo pohybovať v rozpätí 3,8 a 4,5. Všetko, čo robíte, ovplyvňuje tieto čísla, ktoré sa môžu zmeniť napríklad kvôli priveľkému stresu, nedostatku pohybu a predovšetkým zlej strave. Práve preto môžete trpieť bolestivou menštruáciou, nedostatočnou lubrikáciou pošvy či nepríjemným zápalom. Keďže niektoré potraviny majú veľkú silu a dokážu pôsobiť tam, kde by ste to najmenej čakali, mali by ste sa zamyslieť nad zmenou jedálničku. Tieto suroviny zaručia zdravie vašich intímnych partii.  

Biely jogurt

Keďže je biely jogurt jemne kyslý, čo zodpovedá aj kyslému prostrediu pošvy, môže byť vhodnou potravinou pre intímnu pohodu. Vďaka laktobacilom a ďalším baktériám je skvelý aj na úpravu intímneho mikroprostredia.

Brusnicový džús

Koncentrovaný brusnicový džús je vynikajúci na podporu močových ciest. Vďaka tomu, že obsahuje rastlinné zlúčeniny, dokáže bojovať voči infekciám či baktériám, ktoré vyplaví z močových ciest skôr, ako sa dostavia prvé príznaky zápalu, bolesti pri močení či časté nutkanie na toaletu.

Voda

Dostatočný pitný režim je dôležitý vo všetkých oblastiach života a predovšetkým je kľúčový pre ženy, ktoré trápi vaginálna suchosť. Tá spôsobuje svrbenie na intímnych partiách, ktoré zvádza k škrabaniu a zvyšuje riziko poranení či vzniku infekcii.

image

Aby bola vaša vagína zdravá, nezabúdajte na dostatočný pitný režim.

dreamstime

Zázvor

Zázvor má protizápalové účinky a je skvelý na zmiernenie menštruačných kŕčov. Počas svojich dní si z neho môžete uvariť čaj alebo pridať do jogurtu či obľúbeného dezertu.

Kimči

Toto kórejské jedlo z fermentovanej zeleniny prekypuje zdravými baktériami, vďaka čomu dokáže udržať zdravú črevnú mikroflóru, a teda aj vašu vagínu.

Avokádo

Okrem toho, že je avokádo skvelým parťákom v kuchyni, dokáže pomôcť aj v oblasti intímneho zdravia. Nielenže zvyšuje hladinu lubrikácie pošvy, ale tým, že obsahuje draslík, vlákninu a antioxidanty je vynikajúce na regulovanie únavy či nadúvania počas PMS.

Jahody

Jahody ponúkajú viac vitamínu C ako pomaranč, ktorý je potrebný pre vaše nadobličky produkujúce pohlavné hormóny a stresový hormón kortizol. Takisto hrá rozhodujúcu úlohu pri tvorbe kolagénu, ktorý je nevyhnutný pre pružnosť svalov a tkanív na celom tele vrátane pošvy.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
16. jún 2024 23:51