V najnovšej časti sa má odohrať silný konflikt. Ak zavriete do jednej vily takéto ambiciózne dievčatá, núdza o konflikty asi nehrozí. Musí zasahovať dramaturg do takto vyhrotených situácií, alebo účel je ich nechať "žiť"?
Do vzťahov medzi dievčatami dramaturgia ani kreatíva nijako nezasahuje. Nič lepšie ako skutočné emócie sa nám totiž stať nemôže (smiech). Sú to dospelé ženy, ktoré sa medzi sebou správajú autenticky a prirodzene. Samozrejme, ak situácia vyeskaluje do incidentu ako v prípade Dolli, musíme reagovať okamžite a zvoliť najlepší možný postup. Nielen pre divákov, ale aj pre dievčatá.
Boli ste dramaturgom oboch sérií Ruža pre nevestu. Čo všetko má na starosti dramaturg v takomto náročnom projekte?
Dramaturg je spolu s kreatívnym producentom tvorcom celej šou. To znamená, že spolu s producentkou Kseniiou Chornou stojíme pri výbere „bachelora“ a dievčat, zodpovedáme za výber hier a prípravu dramaturgie všetkých epizód, až po samotné nakrúcanie a následnú postprodukciu, čiže strih. Veľakrát mením a vyberám dokonca aj hudbu, ktorou sú „podhraté“ napríklad rande. V skratke: dramaturg je nejakým spôsobom prítomný od úvodnej zvučky až po záverečné titulky.
Je tento druh relácie pre dramaturga splneným snom? Však pri konfliktoch medzi dievčatami sa robí dramaturgia doslova sama?
Pri reality šou je často potrebné reagovať na aktuálne dianie, byť kreatívny a robiť rýchle zmeny. Ale ako som už naznačil, práca dramaturga nie je len o tom, čo sa deje na „pľaci“. Po natočení šou spolupracujem aj na postprodukcii (strih) a určujem smerovanie jednotlivých epizód.
Prečo ste v oboch sériách natáčali šou v ďalekej exotike? Nie je na Slovensku dostatok romantických lokalít?
Samozrejme, že aj na Slovensku máme krásne lokácie, ale som presvedčený, že náš divák viac ocení rande v plavkách na pláži ako v zimných kabátoch pri zamrznutom jazere. Vysvetlím. Aby bola show pripravená do vysielania začiatkom jari, musí sa nakrúcať v jesenných, prípadne zimných mesiacoch. Prvú sériu sme točili v októbri v Turecku a večery boli naozaj chladné. Druhú sériu sme nakrúcali v januári, preto sme nemali veľmi na výber a cestovali sme až na ďalekú Srí Lanku.
Priblížte nám ako prebieha kasting/výber „bachelora“ a ako prebieha kasting na účastníčky?
Výber „bachelora“ je veľmi individuálny proces, keďže žiadna verejná výzva na tento post sa nevyhlasuje. Všetci musíme mať oči otvorené a spoliehať sa musíme na takzvaný „directcasting“, teda hľadanie a priame oslovovanie potenciálnych kandidátov. Máme však veľmi šikovné castinové oddelenie a kolegoviasi s týmto zadaním už dvakrát fantasticky poradili. S dievčatami je to jednoduchšie, tie sa väčšinou hlásia samé a vyberáme ich formou castingu.
Nie je pre dievčatá prvoradé zviditeľniť sa? Však idú do úplného neznáma, počas kastingu vôbec netušia, kto bude ženíchom, tak o láske asi hovoriť nemôžeme...
Samozrejme, že dievčatá nevedia, do čoho idú a aký muž ich v šou čaká. A v tom je práve to čaro. Ani v bežnom živote neviete, kde stretnete lásku, či sa nezamilujete do spolucestujúceho vo vlaku či predavača vo fast foode. Dôležité je, aby boli dievčatá otvorené láske a novému vzťahu. To je pre nás najdôležitejšie kritérium.
CELÝ ROZHOVOR SI MÔŽETE PREČÍTAŤ, KEĎ KLIKNETE NA TENTO LINK