Na veľkosti nezáleží, dôležité je, ako sa vy cítite.
Zdroj: pixabay.com

Prečo ženy nerady rozprávajú o svojej konfekčnej veľkosti?

magazín Evita 16.05.2016, 06:00 Životný štýl
100 Tlač
Zatiaľ čo sa ženy radi pochvália novými módnymi úlovkami, keď je reč o tom, akej sú veľkosti, zaryto mlčia.

Tajomstvo žien

Keď to nie je nevyhnutné, svoju konfekčnú veľkosť nikomu neprezradia. Hanbia sa a jednoducho nechcú, aby sa o tom dozvedeli ostatní. Kult dokonalého štíhleho tela stále pretrváva, podľahlo mu nežnejšie obdobie, ktoré chce za každých okolností vyzerať čo najlepšie. Pretože spoločnosť stavia štíhle telo s veľkosťou XS – S za ideál ženskej krásy, väčšina sa mu chce priblížiť. Preto sa snažia vyhýbať téme o veľkosti oblečenia, ktorá tvorí ich šatník. Na jednej strane nič nezvyčajné, na druhej prečo sa kvôli tomu trápiť?

Prieskum spodnej bielizne značky Bluebell v roku 2014 ukázal, že 34 % žien radšej drží v tajnosti svoju veľkosť oblečenia, ako píše telegraph.co.uk. Necelá polovica by podcenila konfekčnú veľkosť svojej kamarátky len preto, aby jej zalichotili. Dokonca im niektoré nevedia povedať pravdu napr. pri skúšaní oblečenia. Keď sa ich kamarátka spýta, ako vyzerá módny kúsok na jej postave, väčšina by povedala a trochu zaklamala, že jej padne. Len aby nebola smutná. S ťažkosťou dokážu povedať nie.

Ako sa menili rokmi veľkosti a miery?

Štítok na oblečení je pre mnohé ženy nočnou morou. Tam sa dozvedia pravdu, akú majú konfekčnú veľkosť. Alebo nie? Netreba ich brať vážne. Veľkosti u rôznych značiek sa totiž menia. Zatiaľ čo sú vám nohavice jednej značky vo veľkosti 40 malé, iná značka vás príjemne prekvapí, keďže tá istá veľkosť vám zrazu padne ako uliata. Výskumník Max Gilka zistil, že Marilyn Monroe síce nosila bežne v 50-tych rokoch 20. storočia veľkosť L, dnes by jej však sadlo pokojne aj XS. Veľkosti oblečenia nie sú štandardizované, ako sa uvádza na cosmopolitan.com. Je nepravdepodobné, že by veľkosť oblečenia u jeden značky korešpondovala s podobným štýlom u inej.

Veľkosti oblečenia, založené na rovnakých meraniach pŕs a pásov sa menili v priebehu posledných 50 rokov. Výsledkom je fakt, že v súčasnosti sú ľudia väčší ako v minulosti. Ako tvrdí magazín Cosmopolitan, je dosť možné, že sa počas merania hlásili k prieskumu najmä vychudnuté ženy. Štúdie totiž ponúkali finančný príspevok, ktorí ocenili hlavne ženy chudobné a podvyživené. Pri analýze dát pre vytvorenie obchodnej normy NBS pridala k výsledkom aj merania žien, slúžiacich v armáde počas druhej svetovej vojny, ktoré boli fit.

V súčasnosti sa značky rozhodli ignorovať zastarané normy a riadia sa heslom – náš zákazník, náš pán. Chcú, aby z obchodu odchádzali čo najspokojnejší, preto označujú oblečenie menšími veľkosťami, než v skutočnosti sú. A zákazníci sú šťastní, ak zistia, že im padne i menšie tričko. Príkladom je nemecká móda, ktoré je k zákazníkom veľkorysá – namiesto bežnej 40 vám stačí 38. Ten blažený pocit v kabínke, že ste schudli, je na nezaplatenie.

Nezabúdajte, že konfekčné veľkosti sú len číslice, ktoré ktosi vymyslel. Skutočnú výpovednú hodnotu má to, ako sa vy cítite vo vlastnej koži.

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Ticketportal.sk