good sleep
Zdroj: shutterstock.com

Dajte zbohom nespavosti! Tieto potraviny vám zabezpečia kvalitný spánok

K tomu, aby ste si ráno povedali, ako dobre ste sa vyspali, stačí tak málo. Vhodná večera dokáže priam zázraky.

Čo vám hrozí
Krátkodobá nespavosť: zhoršená pozornosť aj výkonnosť, nesústredenosť, podráždenosť, ospalosť, výkyvy nálady

Dlhodobý nedostatok spánku: zhoršené duševné zdravie, príznaky depresie a úzkosti, obezita, cukrovka, oslabenie imunitného systému, infarkt, nehody spojené s únavou

Banány
Sú kalorické, ale ak sa nimi nebudete prejedať každý večer, nemáte sa čoho báť. Skúste si spraviť napríklad banánový koktejl z nízko kalorického mlieka. Vytvoríte si tak uspávaciu zmes plnú vitamínu D a vápnika. Banány sú aj zdrojom cukru, horčíku a vitamínu B, ktoré sú dobré na nervy.

Vlašské orechy
Nedávajte si ich veľa. Sú vysoko kalorické a mohlo by vám byť po nich ťažko. Na zaspanie bohato stačí sedem orechov (185 kalórií).

Mlieko s medom
V myšlienkach vás môže vrátiť do detstva a to si väčšina z nás spája s príjemným zaspávaním. Navyše vášmu organizmu prospeje vápnik, ktorý obsahuje mlieko a minerály obsiahnuté v mede.

Čerešne
Starším ľuďom pomáha výrazne predĺžiť spánok, keď vypijú denne jednu šálku čerstvej čerešňovej šťavy.

Polievka
Ide o ľahkú večeru a teplá tekutina vás navyše upokojí. Pripravte si ľahký vývar do malej misky, najlepšie kurací, alebo zeleninový. Večer vynechajte šošovicovú, alebo fazuľovú polievku, pretože nadúvajú a sú ťažko stráviteľné.

Ryža
Je dokázané, že diéta zahŕňajúca ryžu, znižuje riziko bezsenných nocí až o polovicu. Ryža totiž spôsobuje rýchly nárast hladiny glukózy v krvi, čo vám dodá pocit sýtosti. Ak sa vám nechce stále variť novú a máte už nejakú v chladničke, stačí ju dať iba do mikrovlnky a dať do nej trochu teplého mlieka. A hneď máte chutný uspávací dezert.

Ak nechcete pred spaním jesť, siahnite po inej metóde. Pite čaje. Najlepšie zaberá rumanček, medovka, alebo levanduľa. Využiť môžete aj extrakty z týchto rastlín bežne dostupné v lekárňach.

Zásady spánkovej hygieny

  • zaspávajte a vstávajte v rovnakých časoch.
  • necvičte príliš neskoro večer. Nabudí vás to a nebudete vedieť zaspať.
  • vytvorte si v spálni pokojné prostredie bez väčšieho hluku, vysokých teplôt a bez technických vychytávok.
  • ak ste fajčiari, obmedzte večerné fajčenie, pretože nikotín pôsobí na telo povzbudzujúco.

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.