Telefóny aj inú techniku zo spálne radšej odstráňte.pexels
StoryEditor

Váš spánok ovplyvňuje aj to ako to vyzerá vo vašej spálni. Nerobíte tieto chyby aj vy?

05.06.2023, 10:00
Životný štýl

V poslednej dobe sa kladie veľký dôraz na potrebu spánku a na jeho kvalitu. Niet sa čo čudovať, veď nespavosťou trpí čoraz viac ľudí. A spánok je pri tom jednou z najdôležitejších vecí aby vaše telo fungovalo. Nie len to čo jete či robíte pred spaním však pôsobí na váš spánok. Nahliadnite aj do vašej spálne a presvedčte sa či je pripravená na to, aby ste v nej mohli bez problémov zaspať a regenerovať.

Niektorým veciam neprikladáme takmer žiadny význam, alebo len veľmi malý a pri tom ich zmenou môžete dosiahnuť veľké výsledky.

Poriadok

V prvom rade by ste mali mať v spálni poriadok. Hoci sa to nezdá, váš mozog podvedome vníma ak je v miestnosti chaos. Vás samotných to vyrušuje aj keď to možno priamo necítite. Spálňu si udržiavajte vždy v poriadku a čistote. Žiadne rozhádzané vankúše, neposkladaná bielizeň či iné faktory ktoré by mohli pôsobiť rušivo. Rovnako dbajte na to, aby ste v miestnosti kde budete spať mali aj optimálnu teplotu. V prehriatej spálni sa vám bude v prvom rade ťažšie zaspávať, nehovoriac o tom, že aj spánok bude oveľa nepokojnejší.

V tme

Mať v spálni úplnú tmu je najlepšie čo pre kvalitu spánku môžete urobiť. Len žalúzie v tomto prípade nestačia. Tie síce zabránia prenikaniu svetla, no nie úplne. Ideálne sú preto tmavé závesy, ale tiež maska na oči vďaka ktorej si zabezpečíte absolútnu tmu. Do spálne rozhodne nepatrí televízor a pokiaľ je to možné, aj telefón či inú techniku radšej nechajte v iných častiach bytu.

Posteľná bielizeň

Pri výbere posteľnej bielizne prihliadajte v prvom rade na jej kvalitu.  Na syntetické materiály zabudnite a voľte skôr bavlnené či hodvábne obliečky ktoré vášmu telu poskytnú absolútny komfort čo vplýva aj na to ako sa počas noci vyspíte.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
25. jún 2024 11:46