Za zadržanú vodu v tele môžu aj niektoré potraviny.dreamstime
StoryEditor

POZOR Zadržaná voda v tele? Niektoré potraviny sa síce tvária nenápadne, ale dokážu urobiť poriadnu škodu

09.11.2023, 11:02
Životný štýl

Zavodnený organizmus nie je najmä pre ženy žiadna neznáma. Všetky to dôverne poznáme. S opuchnutými končatinami sa často stretávate počas letných mesiacov, bežné sú v tehotenstve alebo počas niektorých fáz cyklu. Za zadržiavanie vody v tele však nie sú vždy zodpovedné len hormóny a počasie, ale aj niektoré potraviny. A budete prekvapené, že sa medzi nimi nachádzajú aj tie, od ktorých by ste to vôbec nečakali.

Trápia vás opuchy aj napriek tomu, že sa snažíte jesť zdravo, pijete dostatok tekutín a ani pohyb pre vás nie je cudzí pojem? Potom prehodnoťte skladbu svojho jedálnička.

Ovocie

Zo všetkých strán na vás výživoví poradcovia apelujú, aby ste do svojho jedálnička zaradili dostatok ovocia. Vedeli ste však, že napríklad taký banán, jablko či kivi sa raz dva môžu odraziť na vašej tvári? Ovocie by ste však rozhodne zo svojho jedálnička vylúčiť nemali. Skôr prehodnoťte, kedy si ho doprajete. Ideálne je doobedie, aby telo malo dostatok času vysporiadať sa s ním. V ovocí sú totiž sacharidy, a práve tie na seba radi naviažu vodu. Ale samozrejme sú aj iné druhy ovocia, ktoré majú diuretické účinky a s odvodnením vám jemne pomôžu.

Ryža so zeleninou

Ryža, najmä tá celozrnná, je obľúbenou potravinou aj u ľudí, ktorí sa snažia zredukovať svoju hmotnosť. Opäť však musíme pripomenúť, že sa v nej nachádza množstvo sacharidov. Ak teda po dobrom zeleninovom rizote nechcete viesť boj so zadržanou vodou v tele, dajte si jej primerané množstvo. Hlavne tak, aby ste v kombinácii s ostatnými potravinami, ktoré počas dňa zjete, nepresiahli doporučenú dávku sacharidov. V opačnom prípade sa z tejto zdravej a pomerne diétnej potraviny pokojne stane kalorická bomba. K ryži si nezabudnite dať zeleninu tak varenú, ako aj čerstvú.

Cestoviny

Aj v tomto prípade môžeme potvrdiť, že za všetko zlo môžu sacharidy. Tie sú bohato zastúpené aj v talianskej pochúťke – cestovinách. A ak si myslíte, že teda klasiku vymeníte za celozrnný variant a ste v pohode, tak nie ste. Celozrnné cestoviny ako aj pečivo obsahujú častokrát ešte väčšie množstvo sacharidov. Aj napriek tomu by ste ich však pred klasikou mali uprednostniť, pretože obsahujú oveľa viac vlákniny a minerálnych látok. Ale zakázať vám cestoviny rozhodne nejdeme. Pokojne si ich servírujte, ale opäť - v rozumnom množstve, s rozumnými prísadami a v rozumnom čase.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
22. júl 2024 05:57