Začnite diétu za pomoci obľúbených korení.Pexels
StoryEditor

Okoreňte si chudnutie. Vedeli ste, že existujú koreniny, ktoré spaľujú tuky?

21.02.2022, 10:00
Životný štýl
Okrem toho, že korenie pridáva chuť a textúru vašim obľúbeným jedlám, pomáha aj zrýchľovať metabolizmus. Nedávne výskumy skutočne naznačujú, že niektoré prísady môžu zasiahnuť viscerálny brušný tuk, ktorý obklopuje orgány, a znížiť tak nadúvanie.

Ľudia majú tendenciu myslieť si, že diétne jedlo má byť jednoduché a nevýrazné. Nie je to však celkom pravda. Pri varení by ste mali obmedziť možstvo oleja, ale nezabúdať na zdravé suroviny, ktorými môže byť jednoznačne korenie. S touto pingredienciou zaručene šetriť nemusíte. Predstavíme vám koreniny, ktoré sú na chudnutie viac než vhodné.

1. Kurkuma

Toto ajurvédske korenie má vrátane antioxidantov i protizápalové, antibakteriálne či antivírusové vlastnosti. Telu dodá teplo a posilní tráviaci systém, čím následne dochádza k zrýchleniu metabolizmu. Vyskúšať môžete napríklad kurkumový čaj, detoxikačný nápoj alebo polievky s kurkumou a karí. Ak chcete posilniť imunitný systém, jedzte pravidelne, najlepšie každé ráno, surovú kurkumu s medom.

2. Zázvor

Traduje sa, že čínsky filozof Konfucius nevynechal konzumáciu zázvoru ani jeden jediný deň. V súčasnosti poznáme zázvor ako všeliek, ktorý je nápomocný pri bolestiach brucha, zlepšení imunity, ale aj v boji proti rôznym nežiaducim baktériám. Štúdia uverejnená v časopise Journal of Gastroenterology and Hepatology naznačuje, že okrem liečby bolesti brucha môže mať zázvor jedinečnú schopnosť, a to urýchliť vyprázdňovanie žalúdka. Čerstvo nastrúhaný je výborný napríklad v marinádach či šalátových dresingoch. Na upokojenie tráviaceho traktu si vyskúšajte kúpiť zázvorový čaj.

3. Čierne korenie

Jedinečnú a horkú chuť čiernemu koreniu dodáva piperín, ktorý svojím spôsobom potláča ukladanie tuku v tele, a tak zrýchľuje metabolizmus. Vo východnej medicíne sa používa na liečbu rôznych druhov zápalov či brušných ťažkostí. Piperín spomaľuje tvorbu nových tukových buniek a účinne zabraňuje spätnému hromadeniu prebytočných kalórií, čím redukuje tukové tkanivo. Keďže odvádza prebytočnú vodu z tela, slúži tiež ako výborný doplnok pri detoxikácii. Zázraky robí čaj z čierneho korenia alebo ho v rámci detoxikačného rituálu pridajte do teplej vody s medom a citrónom.

4. Škorica

Škorica obsahuje silné antioxidanty nazývané polyfenoly, ktoré preukázateľne menia zloženie tela a zlepšujú citlivosť na inzulín. Aj táto korenina spaľuje tuky a urýchľuje metabolizmus. Štúdia publikovaná v Archives of Biochemistry and Biophysics ukázala, že pridanie škorice do stravy znižuje hromadenie brušného tuku. Ďalšia séria štúdií v časopise The American Journal of Clinical Nutrition zasa zistila, že pridanie vrchovatej čajovej lyžičky do jedál obsahujúcich škrob, môže pomôcť stabilizovať hladinu cukru v krvi a zabrániť prudkým nárastom inzulínu. O škorici sa dokonca hovorí, že potláča návaly hladu. Vyšperkujte si ňou svoje ranné smoothies alebo ju pridajte do jedál s kuracím mäsom.

5. Chilli papričky

Toto horúce korenie sa rýchlo vstrebáva do žalúdka a zlepšuje metabolizmus, ak sa konzumuje v malom množstve. Kapsaicín v chilli má termogénny účinok, ktorý pomáha spaľovať tuk a tlmí chuť do jedla. Štipľavé papričky majú veľmi nízky obsah cholesterolu, a práve preto sú prospešné aj pre zlepšenie zdravia srdca.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
18. júl 2024 14:05