
Čo radíš podnikateľom, ktorým nejde biznis cez sociálne siete? Aké zmeny majú urobiť?
Nech sa poradia pokojne aj s AI a povedia jej, pre koho chcú robiť obsah. ChatGPT ich nasmeruje. Každému radím, aby tvoril pre mladšiu verziu samého seba. A hlavne neprestávať. Dôležitá je kontinuita. Ľudia sú sklamaní, keď im nevyjde prvý príspevok. Ja som si svoju značku budoval tri roky. Každý mesiac som na to míňal 200 eur. To znamená, že tri roky som nerobil dobrý obsah. Potom sa to zlomilo. Uspieť na sociálnych sieťach je ťažké.
Poraď influencerov, ktorí sú inšpiratívni a robia to dobre?
Algoritmus má veľmi rád hlavne unikátne koncepty. Príkladom je Slovák žijúci v Prahe @patrikplates, ktorý oslovuje známych influencerov s otázkou, čo by im mal navariť. Natočí, aké ingrediencie použil, ako to celé urobil, potom im jedlo zanesie a celé video zverejní. Alebo tiež Slovák @pureaspirin, ktorý nakrúca, ako býva v cudzích opustených domoch, zveľaďuje si ich. Kto sa chce napríklad dozvedieť viac o tom, ako tvoriť skvelý videoobsah, nech sleduje @devinjatho.
Kto je Rasťo Kiavčin?
Vyštudovaný marketér má agentúru ToTheMoon Studio na správu sociálnych sietí, tvorbu webov, digitálnych kampaní. Neverí drahým kurzom marketingu, preto založil komunitu Digitálcov, v ktorej združuje viac ako 1 100 marketérov. Najväčší úspech: Keď po troch rokoch pravidelného obsahu na Instagrame začal na ňom konečne zarábať: „Nezáleží na dni ani hodine, podstatné je postovať pravidelne.“