
Aké dlhé by mali byť, aby takpovediac trafili klinec po hlavičke?
Tridsať sekúnd až jednu minútu. Čím dlhšie si niekto naše video pozerá, tým je väčšia šanca, že sa zobrazí aj niekomu ďalšiemu. Prvé tri sekundy sú najdôležitejšie. Najskôr je potrebné zaujať, potom navnadiť a tesne pred koncom povedať pointu.
Akú rolu zohrávajú reálne zvuky prostredia, titulky, komentár, hudobný podmaz?
Nie príliš podstatnú. Kľúčom k úspechu je v prvom rade nápad, ktorý nielen rozdiskutuje publikum, ale používateľ bude video zdieľať s ďalšími. Publikum sa chce na sociálnych sieťach hlavne zabávať. To, čo mu brnkne na emočnú strunku, má potenciál fungovať.
Hashtagy sa ešte používajú?
Aktuálne vôbec nie. Šéf Instagramu sa pred rokom vyjadril, že majú zanedbateľný zmysel. Algoritmus je už taký dokonalý, že vie rozpoznať, čo sa vo videu nachádza a komu sa má zobraziť.
Kedy je najlepšie príspevky zverejňovať?
Nezáleží na dni ani hodine, podstatné je postovať pravidelne.
Aké sú najčastejšie chyby tvojich klientov?
Ľudia nemajú radi prvoplánové marketingové príspevky typu: Pozývame vás do našej prevádzky, kde ponúkame... Taktiež je podstatná nadstavba ku krátkym videám. Trebárs newsletter, odkaz na web alebo YouTube, kde nájdu dlhšie videá. Tie sú zároveň viac zapamätateľné. Na krátky obsah si málokedy spomenieme, ide len o dopamínovú závislosť. Zásadnou chybou tiež je, keď firma nemá svojho manažéra alebo agentúru na sociálne siete. Mala by to byť dnes už plnohodnotná kreatívna zložka v každom dobrom tíme.