Odborníci upozorňujú na to, že celá štúdia je skôr pseudoveda a bola vytvorená na zákazku cestovnej kancelárie, ktorá takto chcela riešiť tradičný januárový pokles tržieb.
Najdepresívnejší deň v roku, tzv. Blue Monday, si totiž ľudia chceli spríjemniť dovolenku v teple, čo cestovnej kancelárii prinášalo zisk. Napriek tomu, že bola teória existencie Blue Monday vyvrátená, žije si dodnes svojim životom a každoročne sa objavuje v marketingových kampaniach aj médiách
Depresia nespozná dátum
„Je pravda, že v zimných mesiacoch v dôsledku nedostatku denního svetla a slnečného svitu dochádza k nárastu depresívnych poruch. Niektorí ľudia sa s touto afektívnou sezónnou poruchou vo svojom živote stretávajú opakovane,“ hovorí Pavlína Rasochová, psychoterapeutka pôsobiaca na online psychoterapeutickej platforme Hedepy.