Pojem FOMO nemusíme nijako zvlášť objasňovať. Ide o strach z toho, že vám niečo na sociálnych sieťach unikne. Práve preto každú voľnú chvíľu venujete ich sledovaniu. V čom sa však od FOMO líši práve FOODMO?
Virálne nápady
Na internete sa objavuje denne množstvo virálnych videí a nápadov, ktoré sa sledovatelia snažia čo najskôr vyskúšať. A týkajú sa aj jedla, jeho prípravy, stylingu či rôznych nápadov na jeho realizáciu či prevedenie. Najmä Američania sa na takýchto videách stávajú čoraz viac závislí a práve tam aj vznikol pojeme FOODMO – THE FEAR OF MISSING OUT ON TRENDY FOODS ONLINE. Majú obrovský strach z toho, že im niektorý z novodobých virálnych videí súvisiacich s jedlom unikne, alebo si ho nebudú vedieť vo veľmi krátkej dobe sami pripraviť. Sledovaniu obľúbených profilov preto venujú množstvo času a rovnako aj príprave jedál. Tie musia lahodiť nielen ich chuťovým pohárikom, ale najmä zraku. Predsa len ide o formu sebaprezentácie a tá by mala byť tip top. Naložiť si na večeru jedlo, ktoré nebudú nikde publikovať je predsa o niečo iné, než urobiť styling jedlu, ktoré chcú zverejniť na sociálnych sieťach. Samozrejme s patričným označením pomocou heštegov.