Skúste komplimenty
Nie je práve vhodné chváliť niekoho, ak sa vám na ňom vôbec nič nepozdáva. Ak však vidíte, že má oblečené niečo, čo vás zaujalo alebo by ste radi vyzdvihli jeho účes, pokojne choďte do toho. Komplimenty môžu byť výborným spôsobom, ako rozprúdiť konverzáciu s niekým koho nepoznáte. A ak uvidíte príležitosť nadviazania ďalšej témy, chopte sa jej. Pri pochválení šiat sa môžete spýtať napríklad odkiaľ sú, alebo či sú pohodlné. Pri ocenení vlasov môžete pokračovať otázkou, ako sa dotyčná osoba o ne stará alebo či vždy nosievala takýto strih. Sú to absolútne neutrálne otázky a nikoho nimi neurazíte.
Počúvajte a vnímajte
V poslednom rade nezabúdajte na aktívne počúvanie. Aj keď ľudia sú rôzni a niekedy sa v ich prejave môžete stratiť, buďte odhodlaní. Skúste trpezlivo načúvať a najmä sa snažte pochopiť, čo sa vám daná osoba snaží povedať. Nie je ani najmenšia hanba spýtať sa, ak niečomu nerozumiete. Druhý človek si vďaka vašim otázkam bude vážiť prejavený záujem. Skúste si jeho slová vziať k srdcu a reagovať na ne úprimne. V ideálnom prípade slová a vety prepájajte. Nadväzujte témy a kombinujte vzájomné myšlienky. Ak sa vám to podarí, stanete sa skutočným majstrom slova!
Komunikácia je jednoducho nevyspytateľná. Niekedy sa nám v nej darí, inokedy nedokážeme zo seba dostať ani jediné slovo. A je to v podstate úplne v poriadku. Nikto od nás neočakáva, že budeme stopercentní. Stačí, ak budeme snaživí a prejavíme záujem. Ten sa cení oveľa viac ako umelé predstieranie či faloš.