Tvárová jóga má dokázateľné benefity.
StoryEditor

Dokáže tvárová joga vyhladiť ochabnutú pokožku a zredukovať vrásky? Máme odpoveď

17.02.2023, 10:04
Životný štýl

Vyskúšajte tieto cviky, od vyhladzovania čela až po tlaky na líca. Doplňte ju o gua sha metódu a máte vyhraté bez drahých zákrokov.

Tieto videá ste možno videli. Ženy robia zvláštne, opakujúce sa výrazy tváre a pomocou rúk si tlačia a ťahajú kožu. Aj keď nie je jasné, kedy a kde vznikla tvárová joga, niektoré zdroje sa domnievajú, že pochádza z Japonska, tieto cviky strhli hnutie proti starnutiu útokom. Videá pred a po tvárovej joge ukazujú ženy, ktorých tváre prešli dramatickými zmenami. Ich pokožka vyzerá po svedomitých tvárových cvičeniach zdvihnutá, tónovaná a menej nafúknutá, alebo to aspoň tvrdia. Môže však tvárová joga skutočne viesť k takej pôsobivej premene ako botox?

Krátka odpoveď 

Dôsledné a dlhodobé cvičenie môže skutočne priniesť viditeľné zmeny, ako sú výrazné líca či tónovaný vzhľad. Kombinácia tvárovej jogy s gua sha (dočítate sa na konci), ďalšou technikou proti starnutiu, pravdepodobne prináša ešte pôsobivejšie výsledky. Pokračujte v čítaní, aby ste získali úplný obraz.

Čo je tvárová joga?

Jednoducho povedané, tvárová joga je tvárové cvičenie. Vyznačuje sa pohybmi, výrazmi a technikami, ktoré pracujú so svalmi na tvári. Teória hovorí, že posilňovanie tvárových svalov pozdvihuje a tonizuje tvár, vypĺňa líca (najväčšie tvárové svaly) a znižuje výskyt vrások.

Potvrdzuje výskum výhody tvárovej jogy?

Existujú určité dôkazy, že tvárová joga zlepšuje „plnosť tváre“ a bojuje proti starnutiu. Štúdia z roku 2018 publikovaná v JAMA Dermatology testovala tvárovú jogu na 16 účastníkoch vo veku 40 až 65 rokov. Po 20 týždňoch liečby, ktorá pozostávala z 30-minútových cvičení tváre denne, účastníčky zažili viditeľné zlepšenia, vrátane plnosti hornej a dolnej časti líc, plnosti dolnej časti líc. Všetkých 16 účastníkov bolo s výsledkami veľmi spokojných.

Ďalšia štúdia z roku 2018 publikovaná v Japanese Journal of Geriatrics skúmala ďalšie potenciálne výhody tvárovej jogy. Nielen tie estetické. Výskumu sa zúčastnilo 53 účastníkov vo veku od 65 do 87 rokov. Niektorí účastníci absolvovali program tvárových cvičení - dve 30-minútové sedenia denne - počas 12 týždňov a iní účastníci boli v kontrolnej skupine, nerobili tvárové cvičenia. Na konci vedci dospeli k záveru, že denné cvičenia na tvári zlepšili duševné zdravie, výraz tváre a silu svalov jazyka, čo všetko súvisí s dlhovekosťou. Vedci, ale tento trend stále skúmajú. Jednoznačné však je, že vám neuškodí.

Aké sú najčastejšie techniky tvárovej jogy?

Ak vás to zaujalo a chcete si sami vyskúšať niekoľko techník, pozrite si tieto cvičenia odporúčané odborníkmi na tvárovú jogu.

Vezmite dlaň pravej ruky a uhlaďte ju zľava doprava po čele. Opakujte pohyb na ľavej ruke, čelo uhlaďte sprava doľava. Použite dostatočný tlak, aby ste jemne zatlačili na čelo, ale nie natoľko, aby ste si stiahli pokožku.

Táto technika je navrhnutá tak, aby znížila napätie a napätie vo svaloch a zabránila vzniku jemných liniek a vrások. Zlepšuje tiež cirkuláciu v danej oblasti.

Držte ukazovateľ a prostredník na oboch rukách. Jemne zatlačte prsty do lícnych kostí, tesne pod jabĺčka na lícach. Potom zdvihnite. Stlačte a nadvihnite pozdĺž líc, od vonkajších kútikov pier smerom k ušiam. Účel: Tento pohyb je navrhnutý tak, aby stimuloval vaše lícne svaly a zvýšil krvný obeh.

 

Účel: Táto technika je navrhnutá tak, aby znížila napätie a napätie vo svaloch a zabránila vzniku jemných liniek a vrások. Zlepšuje tiež cirkuláciu v danej oblasti.

Stlačte dlaň na čelo. Bez toho, aby ste pohli čelom, švihnite pohľadom nahor a doprava a potom sa pozrite nadol. Pohybujte pohľadom hore a doľava a pozerajte sa dole. Opakujte tento pohyb očí celú minútu.

Účel: Toto cvičenie pomáha precvičiť svaly tváre, aby viac používali oči a menej čelo – myšlienka je taká, že silnejšie očné svaly vám zabránia vráskam na čele.

Prepleťte si prsty, dlane smerujú dovnútra. Odtiahnite ruky od seba, aby sa vaše ruky narovnali – môžete cítiť mierne natiahnutie v ramenách. Pozri dole; úsek by sa mal prehĺbiť. Potom pomaly pohybujte bradou nahor a doľava pod uhlom 45 stupňov. Zastavte sa a niekoľkokrát sa nadýchnite, potom posuňte bradu späť do stredu. Pomaly ho posúvajte nahor a doprava, zastavte sa a potom ho posuňte späť nadol do stredu. Opakujte dve minúty.

Účel: Tento pohyb natiahne svaly na krku, čím sa uvoľní napätie v tvári. Nadčasy tiež pomáhajú zlepšiť držanie krku.

Prečo by ste mali spájať tvárovú jogu s gua sha?

Aj keď tvárová joga môže pomôcť posilniť svaly tváre, uvoľniť napätie a zvýšiť plnosť líc, nie je to jediná technika proti starnutiu.

Gua sha

Je to masážna technika s použitím nástroja na tvár z drahokamov - podporuje lymfatickú drenáž, zmierňuje opuchy a znižuje zápal. V priebehu času môžu tieto výhody dodať tvári viac vytvarovaný vzhľad. Máte záujem? Pozrite si ako na gua sha.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
10. apríl 2024 08:00