Japonsko je krajina workoholikov a televízna reklamná kampaň zničeným manželom otvára oči a nabáda ich, aby doma svojim ženám viac pomáhali, píše idnes.cz.
Traja regionálni lídri už so spomínanými vestami natočili video s názvom "Guvernér je tehotná žena". Sledovaní boli pri bežných domácich činnostiach. Jeden z guvernérov sa snaží navigovať nákupný vozík, ďalší opatrne zostupuje zo schodov, alebo si cez "tehotenské brucho" nemôže obliecť ponožky.
"Bolia ma ramená a chrbát," sťažuje sa vo videu guvernér Kono, otec troch detí. Politici skúšajú umývanie riadu, vysávanie, idú MHD a nosia tašky s nákupom. Ukazujú tak, s čím sa tehotné ženy stretávajú.
Z prieskumu vykonaného Organizáciou pre hospodársku spoluprácu a rozvoj v roku 2014 vyplýva, že Japonci patria ako partneri medzi najmenej užitočných na svete. "Zatiaľ čo ich ženy a matky, vrátane tých pracujúcich, venujú domácnosti v priemere päť hodín denne, oni sami len hodinu," uvádza The Telegraph.
"Naozaj som nevedel, s čím všetkým sa moja žena musí vysporiadať," povedal guvernér Muraoka. "Teraz, keď som pochopil, čo musí toľko mesiacov znášať, cítim vďaku."
Kampaň obletela Japonsko a 96,7 % mužov, ktorí ju videli, súhlasilo v ankete s tým, že by muži mali v domácnosti a s výchovou detí viac pomáhať.