Dôvod, prečo sa radšej vyhnúť fialovej a prečo uprednostniť modrú farbu oblečenia, ak chcete získať prácu:
Modrá
Námornícka modrá je považovaná za jednu z najlepších farieb, ktorú si môže kandidát obliecť na pohovor, ako píše rd.com. Podľa prieskumu Career Builder až neuveriteľných 2-tisíc manažérov a personalistov sa zhodlo na tom, že je ideálnou farbou, ktorú by si mal človek obliecť, ak sa chystá na pohovor. Symbolizuje relaxáciu, vernosť, dôveru a kontrolu.
Červená
Výskumy naznačujú, že červené odtiene by nemali byť vyhradené len pre deň, kedy sa oslavuje Valentín. V jednej štúdii boli mužským účastníkom ukázané fotky žien, ktoré mali na sebe oblečenie v rôznych farbách a výskumníci sa ich spýtali, s ktorými z nich by chceli stráviť najviac času na rande. Ukázalo sa, že najviac peňazí by minuli na dámy v červenej farbe. Na druhej strane vyjadruje vášeň a silu a zároveň je výbornou farbou, ak chce druhý človek zapôsobiť na druhých ľudí.
Šedá
Šedá farba vám pomôže splynúť. Podľa odborníkov ide o jemnú, konzervatívnu, no na druhej strane elegantnú a nenáročnú farbu. V kancelárii vyznie šedá príjemne, ak nemáte radi čiernu.
Fialová
Z historického hľadiska možno fialovú považovať za farbu kráľovskej hodnosti a moci. Mary Ellen Lappová, autorka úspešnej knihy Farby úspechu povedala, že fialová by mohla vyvolať nepohodlie a ťažkosti. Vyhýbajte sa farebného odtieňa, ak je vaším cieľom, aby bol niekto vo vašom okolí v pohode. Obzvlášť, ak sa chystáte na rande alebo pohovor. Pre príjemnejší vzhľad skúste slivkový odtieň.
Čierna
Čierna farba znamená moc a autoritu. Ideálna na chudnutie, no všestranná: keď sa chystáte na rande, je elegantná a šik a na stretnutí so zamestnancami v zasadacej miestnosti zase signalizuje, že ste šéf. Samozrejme, spája sa so smútkom a dokonca i s agresivitou. Jedna štúdia, ktorá skúmala jednotlivé tímy NHL zistila, že tie, ktoré mali na sebe čierne dresy, mali najviac trestov počas zápasu kvôli agresivite.
Zelená
Zelená farba nám hovorí, že sme v bezpečnom prostredí. Prírodné odtiene zelenej sú upokojujúce. Jedna štúdia dokonca odhalila, že farba by mohla pomôcť a podporiť vynaliezavosť. Účastníci výskumu mali dve minúty na to, aby prišli na čo najviac možností využitia plechovky. Jedna polovica mala na sebe oblečenie v bielej, druhá zase v zelenej farbe. Účastníci z druhej skupiny prišli so zaujímavejšími a nápaditejšími riešeniami.
Biela
Symbolizuje niečo ostré a čisté, nositeľ musí byť doslova na vrchole svojej hry. Ak ste si istí, že ste typ človeka, ktorý spadá do tejto kategórie, skúste to s ňou na pracovný pohovor v kreatívnej oblasti, alebo na večeru s vašimi rodičmi.