shutterstock.com
StoryEditor

Vedeli ste, že pravidelným cvičením môžete predísť aj infarktu?

31.08.2020, 19:00
Životný štýl
Spoznajte dvadsať najväčších výhod pravidelného cvičenia.

Pohybovať sa oplatí

1. pohyb dodáva telu viac energie
2. posilňuje srdce a imunitný systém
3. pomáha predchádzať civilizačným chorobám (vysoký krvný tlak, obezita, cukrovka...)
4. znižuje zlý cholesterol, zabraňuje upchávaniu ciev
5. posilňuje kosti, svaly, zlepšuje držanie tela a zmenšuje ťažkosti s kĺbmi, menej trpí chrbtica
6. pomáha budovať hustotu kostí a je prevenciou osteoporózy
7. pomáha schudnúť a udržiavať si ideálnu telesnú hmotnosť
8. môže vrátiť iskru sexuálnemu životu
9. zlepšuje psychický stav, náladu – zvyšuje hladinu endorfínov v krvi, takzvaných hormónov šťastia, znižuje úzkosť a stres
10. zlepšuje kvalitu spánku

11. zvyšuje ohybnosť a silu, je menšie riziko pádov, úrazov a zlomenín
12. zvyšuje výkon mozgu, zlepšuje pamäť, sústredenosť, zlepšuje mentálne funkcie, čulosť, intelektuálnu výkonnosť
13. človek vydrží viac, menej sa unaví, znižuje pocity psychickej vyčerpanosti
14. zvyšuje sebavedomie, zlepšuje sebahodnotenie a spokojnosť
15. zlepšuje dýchanie, pľúca vďaka pravidelnému cvičeniu sú odolnejšie a pracujú efektívnejšie, napríklad astmatik, ktorý športuje, sa lepšie cíti
16. pomáha lepšie zvládať infekcie, prechladnutie, chrípku
17. pomáha ľahšie hojiť zranenia, pooperačné rany
18. znižuje riziko stareckej demencie
19. podporuje vylučovanie škodlivých látok z tela
20. zlepšuje trávenie a vstrebávanie živín z potravy

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
19. jún 2024 09:18