Pochutnávanie si na orieškoch je povolené.pexels
StoryEditor

Orechy: zlepšia vám náladu, zbavia vás chuti na sladké a zlepšia kvalitu pleti

10.02.2023, 10:00
Zdravie

Máte chuť na orechy, no zámerne sa im vyhýbate, pretože viete, že obsahujú nie len množstvo tuku ale aj kalórií? Od teraz si ich doprajte kedykoľvek na ne budete mať chuť. Samozrejme nepražené, nesolené a v primeranom množstve. Rozhodne ich však nemusíte rátať na kusy. Zdravé tuky, ktoré orechy obsahujú totiž prospievajú nie len vášmu zdraviu, ale aj kráse.

Mandle, kešu či vlašské orechy? Ktoré sú vaše obľúbené? A viete, ktoré orechy vám poslúžia na zlepšenie nálady a ktoré sú dokonca nápomocné pri chudnutí?

Mandle

Kto by nemal rád sladké mandle, ktoré sú vo svete orechov na prvých priečkach v obľúbenosti? Niet sa čo čudovať, mandle sú totiž plné minerálov a živín. Dokonca si ich môžete dopriať aj počas redukčnej diéty, pretože sú bohaté nie len na zdravé tuky, ale aj bielkoviny. Sto gramov týchto chrumkavých orieškov v sebe ukrýva až 21 gramov bielkovín. Oproti ostatným druhom orechov sú mandle bohatým zdrojom vlákniny, ale aj vitamínu E. A ten, ako je dobre známe, má blahodarný vplyv na zdravie vašej pokožky, vlasov a nechtov.

image

Mandle sú bohaté na vitamín E.

pexels

Pistácie

V obľúbenosti sú v tesnom závese za mandľami chutné pistácie. Opäť pre poriadok upozorňujeme, že by mali byť bez soli a samozrejme bez praženia. Pistácie majú oveľa menej kalórií ako iné druhy orieškov, aj napriek tomu si však ich konzumáciu strážte a balíček si nechajte radšej na viac použití. Mimochodom, pistácie vám pomôžu pri znižovaní vysokého cholesterolu, ale aj v boji proti kardiovaskulárnym ochoreniam.

Vlašské orechy

Vlašské orechy sa pestujú na rozdiel od iných orechov aj v našich zemepisných šírkach. Preto sú finančne oveľa dostupnejšie. Využívajú sa najmä do pečenia a majú fantastickú chuť a tiež vôňu. Aj tieto orechy obsahujú zdravé tuky a tiež minerály a látky, ktoré pomáhajú pri regulácii cholesterolu v krvi. O ich benefitoch na nervovú sústavu a mozog ste už iste počuli. Je to najmä vďaka vitamínom skupiny B, ktoré sú v nich zastúpené. Aj tieto orechy obsahujú bielkoviny, ktoré potrebujete na to, aby váš organizmus fungoval na sto percent.

Lieskové orechy

Lieskové oriešky toho majú v talóne mnoho. Minimum sacharidov, no dostatok bielkovín. Vitamín B, kvalitné tuky a navyše zaženú chuť na sladké, čo iste ocenia všetci tí, ktorí majú mlsné jazýčky. Nie len vitamíny, ale aj minerály ktoré tieto orechy obsahujú vám dokážu naštartovať metabolizmus, imunitný systém a zlepšujú tak pamäť ako aj činnosť srdca.

image

Už pár lieskovcov zaženie chuť na sladké.

pexels

Kešu

Všetci, ktorí máte radi kešu orechy zbystrite pozornosť a za žiadnu cenu sa pochutnávaniu na nich nevzdávajte. Spomedzi všetkých orechov práve kešu obsahujú najviac horčíku. Ak ho v tele nemáte dostatok pociťujete únavu, prípadne trpíte kŕčmi či zhoršenou náladou. Práve preto je nevyhnutné ho v strave prijímať v dostatočných množstvách, napríklad aj prostredníctvom kešu. Okrem všetkých bielkovín, vitamínov a minerálov ktoré obsahujú aj ostatné druhy orechov, práve kešu obsahujú navyše aj vitamín K, ktorý udržiava zdravé kosti. Osteoporóza tak nemá šancu.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
16. apríl 2024 19:47