Chôdza naboso nie je vôbec zlá. Zbaví vás migrény či nespavosti.pexels
StoryEditor

Chôdza naboso vás zbaví stresu a zlepší spánok. Takto si pri nej neuškodíte

29.07.2022, 15:00
Zdravie

Kedysi to bolo úplne bežné, dnes je to pre mnohých nemysliteľné a nepríjemné. Možno tomu nebudete veriť, no čím ďalej, tým viac ľudí prichádza na to, že chôdza na boso je naozaj skvelá a predovšetkým zdraviu prospešná. Prezradíme vám, prečo by ste s ňou mali začať a ako si pri nej neuškodiť.

Indovia, Afričania, či Tibeťania dodnes chodia všade naboso. Vaši starí rodičia takisto chodili kedysi bosí, tak prečo by ste nemohli aj vy? Chodenie naboso v súčasnosti naberá na popularite a niet sa čomu čudovať, keď so sebou prináša veľké množstvo zdraviu prospešných výhod. Do každodennej rutiny by ste ho mali zaradiť najmä kvôli tomu, že obuv, ponožky či rôzne vložky vytvárajú bariéru medzi vašim chodidlom a zemou, čím neumožňujú chodidlu naplno využívať jeho potenciál. Keďže noha občas potrebuje oddýchnuť z tlačiacich a vlhkých topánok, prezradíme vám niečo, čo vás presvedčí k tomu, aby ste začali chodiť naboso.  

Prekonajte sa a vyskúšajte to

Určite ste už počuli o pozitívach chôdze naboso, no aj napriek tomu ste sa ešte neodvážili nechať topánky doma. Keďže ste zvyknutí na to, že vaše chodidlá neustále chráni pevná podrážka, je to takpovediac úplne normálne. Mnohí sa však chôdze naboso vyhýbajú kvôli predsudkom. Buď sa boja názorov okolia, majú strach zo znečistených ciest alebo nevedia, či je to pre nich bezpečné. Predsa len, za vyskúšanie nič nedáte a dôležité je, aby ste prekonali prvotné bariéry. Ak ste začiatočník, topánky by ste mali odložiť na 20 – 30 minút denne a kráčať po trávach či mäkkých terénoch. Doma skúste odložiť papuče a urobte vašim nohám kúpeľ zo studenej vody, ktorý vaše chodidlá poriadne prekrví. Už po pár dňoch budete na vašom tele vidieť prvé zmeny, aké to sú?

Pomôže so spánkom a odbúrava stres

Keďže máte na nohách umiestnené body naviazané na jednotlivé časti tela, chôdzou naboso po tráve, piesku či turistickom chodníku môžete tieto reflexné zóny stimulovať, a tým posilňovať zdravie chodidla a orgánov v tele. Chôdza bez topánok však pozitívne vplýva aj na psychické zdravie. Vďaka nej môžete odbúrate stres, migrénu a navodíte si pocit duševnej pohody či empatie. Okrem toho je skvelá na regulovanie krvného tlaku, posilňovanie chrbtice a zdravý imunitný systém. Predovšetkým sa zistilo, že chodenie naboso vám pomôže pri nespavosti, spánkovom apnoe alebo insomnii. Napokon je takáto chôdza vynikajúca vtedy, ak chcete mať rovnomerné opálenie na celom tele a túžite sa zbaviť napríklad nepekných bielych pásikov od šľapiek.

Pozor, nie je vhodné pre každého

Samozrejme, chôdza naboso nie je vhodná pre všetkých. Vyhnúť by sa jej mali najmä staršie ročníky a ľudia trpiaci cukrovkou. Dôvod je jednoduchý, staršie chodidlo je oveľa menej prispôsobivejšie v porovnaní s mladšou generáciou. Cukrovkári musia naopak svoje chodidlá chrániť pred poranením. V konečnom dôsledku je však chodenie naboso úplne bezpečné, zdravé, a preto by ste sa ho rozhodne nemali báť.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
08. august 2022 05:45