PMS sa dá predísť. Stačia vám na to tieto potraviny.dreamstime
StoryEditor

Zabudnite na kávu, čokoládu aj víno. Ale pomocou tohto jedálneho lístka skrotíte aj PMS

11.04.2022, 10:00
Zdravie
Patríte k ženám, ktoré trpia pred menštruáciou silnými kŕčmi, nevoľnosťou, únavou či zmenami nálad? Ak áno, máme pre vás riešenie. Totiž niektoré potraviny dokážu tieto príznaky ešte zhoršiť, ale existujú aj tie, ktoré ich zmiernia alebo odstránia. Pozrite sa, čím môžete skrotiť PMS.

Takmer každá žena vie, kedy sa jej dni blížia. Citlivé prsia, zlá nálada, silné kŕče alebo veľká chuť na sladké. Hlavnou príčinou PMS, predmenštruačného syndrómu, sú hormóny, ktoré môžu za to, že sa raz cítite ako zbitý pes a o pár minút ako najšťastnejšia žena na svete. Máme pre vás dobrú správu, dá sa tomu predísť. Všetko totiž závisí od toho, čo jete. Ak konzumujete nesprávne potraviny, príznaky PMS sa ešte zhoršia. Pozitívom však je, že existujú jedlá, vďaka ktorým sa môžete aj pred menštruáciou cítiť lepšie. Pozrite sa, čo by ste mali zo stravy vylúčiť.

Od týchto potravín sa držte ďalej

Hoci sa to zle číta, najmä pre milovníčky kávy, ale kofeín pri PMS vyvoláva podráždenosť, nadúvanie a zlý spánok, čo spôsobuje zlú náladu. Podobne to platí aj pri soli a cukre, ktorý vyvoláva depresívne a úzkostné stavy. Predovšetkým sa pred menštruáciou vyhýbajte alkoholu, ktorý spôsobuje tráviace problémy ako hnačka a nevoľnosť. Takisto korenisté jedlá a červené mäso so sebou prinášajú nepríjemné bolesti žalúdka a silné kŕče. Áno, každá z nás má pred menštruáciou chuť na niečo zlé, nezdravé a ťažké, ale stojí to za to zhoršenie nálady a bolesti? Ak sa im chcete vyhnúť, skúste zmeniť spomínané potraviny za tie, ktoré PMS zmiernia alebo úplne odstránia.

Jedálny lístok počas PMS  

Pred menštruáciou by ste predovšetkým mali dodržovať pitný režim, ktorý zabráni nadúvaniu a zadržovaniu vody v tele. Ak nie ste veľkou obľúbenkyňou tohto čistého nápoja, vodu môžete získať aj z niektorých druhov ovocia, ako napríklad melón či pomaranč a grep. Paradoxne, hoci strukoviny nadúvajú, na PMS je vynikajúca fazuľa a šošovica, ktoré sú bohaté na horčík.

Veľa toho pre vás môžu urobiť aj nízkotučné mliečne výrobky či vajcia plné potrebných vitamínov, ktoré sú vynikajúce na bolesť hlavy. Na desiatu si môžete dopriať orechy, mandle alebo arašidy bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Na obed skúste konzumovať kuracie mäso so zelenou listovou zeleninou, ktorá pri PMS bojuje s únavou a závratmi.

Poznáte pred menštruáciou tú nekončiacu chuť na sladké? Ako maškrtu skúste použiť horkú čokoládu, ktorá nielenže symptómy zmierni, ale dodá vášmu telu potrebné minerály. Namiesto spomínanej kávy si uvarte mätový alebo zázvorový čaj, ktorý upokojí každú bolesť.

Vôňou k zmierneniu bolestí

Okrem potravín si môžete pri PMS dopriať aj záchranu v podobe levanduľového esenciálneho oleja, ktorým pokvapkajte vankúš, alebo ho dajte do difuzéra či potrite ním zápästie. Pokojne tak môžete urobiť niekoľkokrát do dňa po dobu desiatich minút. Levanduľa má totiž terapeutické účinky a vplyv na hladinu serotonínu, ktorý reguluje pocit bolesti. Inhaláciou tohto voňavého zázraku sa zbavíte stresu, bolesti hlavy, úzkosti, ale najmä predmenštruačných príznakov. Jednoducho, nedovoľte, aby vám PMS pokazilo deň či náladu.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
21. február 2024 07:18