Unsplash
StoryEditor

Chutia vašim deťom cereálie? Táto informácia vás nemilo prekvapí

11.02.2021, 09:00
Zdravie
V dobrej viere, že robíme niečo pre zdravie svojich detí, zalievame im na raňajky cereálie s mliekom. Ale vedeli ste, že miska týchto krúžkov, štvorčekov či lupienkov môže mať toľko cukru ako čokoláda a toľko soli ako slané tyčinky?

A ešte horšie je, že pri detských cereáliách sa často stretávame aj s vyšším obsahom soli. Denne by mali deti v predškolskom veku prijať najviac 3 gramy sodíka, kde je už zahrnutý aj sodík v chlebe a ostatných potravinách. Žiaľ, niektoré sladké raňajky ho obsahujú prekvapivo v hojnom množstve. Mnohých rodičov môže odradiť obsah nasýteného tuku. Človek by si myslel, že ho objaví najmä v syre, slanine či údeninách, no na prekvapenie – nachádza sa aj v detských cereáliách! Deti by mali denne prijať okolo 16 až 18 g nasýteného tuku a v jednej miske cereálií dostanú aj tri gramy.

Podľa odborníkov je však toto množstvo v norme. A dosť pozitívne to je aj s vlákninou, ktorej by deti mali prijať okolo 25 g denne.  Ak výrobca uvádza, že jeho výrobok vlákninu obsahuje, väčšinou je na prvých miestach v prehľade ingrediencií uvedená celozrnná múka. A priemerne sa obsah vlákniny pohybuje okolo 5 gramov, hoci nájdu sa aj také cereálie, kde je ho sotva gram.

Netvrdíme, že by sa mali cereálie stať pre vaše deti zakázanou potravinou. Podľa niektorých lekárov je miska cereálií vhodnejšia než biely chlieb s maslom a so salámou. Treba si však dávať pozor, aby raňajky neobsahovali priveľa cukru, tuku či soli. Alebo si môžeme cereálie vyrobiť sami, keď zmiešame misku ovsených vločiek s nakrájaným ovocím, sušenými hrozienkami či orieškami. Vtedy aspoň budeme vedieť, čo našim deťom po­núkame.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
29. máj 2024 05:31