No aj komunikácia má svoje pravidlá. Vďaka ním môže byť pre obe strany prospešná. Ak vám základné komunikačné zručnosti chýbajú, môže vám to dokonca poriadne naštrbiť vzťahy.
Kto z koho?
Ak sa do hádky, či komunikačnej prestrelky púšťate v naladení „kto z koho“, verte, že to nemusí dopadnúť dobre. Nehráte predsa žiadny argumentačný súboj. Alebo áno? V záujme všetkých zúčastnených strán by malo byť, aby sa v prvom rade vyriešil konflikt a nie, aby niekto z hádky vyšiel ako víťaz a druhý ako porazený.
Kde je pravda?
Čo ak sa predsa len mýlite? Čo ak má skutočne tentokrát pravdu ten druhý? Priznať si chybu, alebo pripustiť, že môže mať pravdu aj ten druhý, je tiež krok k tomu, aby ste komunikáciu zvládali oveľa jednoduchšie. Nabudúce na to myslite.
Si vinný!
Ani obviňovanie nie je tá správna cesta. Ak aj čelíte niečomu vážnemu, vyhnite sa slovám „ty za to môžeš“, „ty si na vine“ „je to len kvôli tebe“. Druhá strana sa automaticky naladí skôr na sebaobranu, než na komunikáciu a diskusiu.