Monika Spolníková
StoryEditor

Inšpiratívny príbeh Moniky Spolníkovej: z dovolenky sa zrodil úspešný podnikateľský nápad

04.12.2025, 00:00
PR Články

Monika Spolníková priniesla more na Slovensko. A nielen k nám, ale do celej strednej Európy. Ako sa jej to podarilo? Pred takmer 4 rokmi odišla s rodinou na dovolenku do Bulharska. Domov prišla nielen oddýchnutá, ale aj s novým podnikateľským nápadom a značkou Blackmud. Tú dnes tvoria desiatky regeneračných morských produktov v 4 líniách. Monika spolupracuje s poprednými slovenskými kúpeľmi a športovcami. Odborná prezentácia o jej regeneračných morských produktoch bola dokonca súčasťou Olympijských hier 2024 v Paríži a Monika verí, že rovnakej pozornosti sa bude tešiť aj na Zimných olympijských hrách 2026, na ktorých potvrdila so značkou Blackmud účasť.

Z Čierneho mora na Slovensko

V Bulharsku zo zvedavosti vyskúšala miestne procedúry s čiernomorským bahnom a lúhom. Očarenie ich účinkami bolo tak intenzívne, že prerástlo až do unikátneho podnikateľského nápadu. „Počas dovolenky som každý deň vídala ľudí, ako sa natierajú liečivým bahnom a akú úľavu im prináša pri najrôznejších neduhoch. Napadlo mi - koľkým ľuďom by sa dalo takto pomôcť? A práve to bol pre mňa silný impulz: priniesť morské bahno a lúh aj k nám a pomôcť tak ďalším ľuďom žiť plnohodnotný život bez obmedzení,“ spomína Monika Spolníková. Rozhodla sa posolstvo plné ľudskosti pretaviť do podnikania. Čím viac sa dozvedala o regeneračných účinkoch bahna a morského lúhu, tým viac sa odovzdávala myšlienke, že ich musí spoznať čo najviac ľudí.

Už ste sa zoznámili s morským bahnom? Toto sú jeho účinky

 „Účinky bahenného zábalu, ako hladkú, jemnú a na pohľad krajšiu pokožku, som na sebe zbadala ihneď. Začala som sa teda zaujímať aj o ľudí, ktorí si v tejto lokalite bahno a lúh natierali na telo, kĺby, tvár a dokonca vlasy,“ začína svoje rozprávanie Monika Spolníková, CEO Blackmud a odborníčka na prírodnú regeneráciu.  

Počas dovolenky sa rozprávala s miestnymi a personálom vo wellness zariadeniach a kúpeľoch. Fascinovalo ju, ako môže jeden prírodný produkt pomôcť s toľkými zdravotnými neduhmi. V súčasnosti, väčšina produktov Blackmud obsahuje nielen morské bahno, ale najmä morský lúh s vysokým obsahom prírodného horčíka. Pomáha pri problémoch s pohybovým aparátom, pri kožných, neurologických a respiračných ochoreniach. Taktiež posilňuje imunitný a reprodukčný systém, vyhladzuje a spomaľuje starnutie pokožky. Je účinnou prevenciou a urýchľuje regeneráciu.

„Jediný produkt, mnohoraké využitie. Ľudia, ktorí pravidelne chodia na regeneráciu k Čiernemu moru, veria v silu prírody a pomáhajú si ňou. A ja som mala čoraz väčšiu túžbu sprostredkovať tieto účinky aj ľuďom, ktorí túto liečivú silu prírody nepoznajú alebo nemajú možnosť za ňou cestovať,“ hovorí Monika.

image
Monika Spolníková

Nápad premenený na značku s hodnotou

„Po návrate domov som sa pustila do práce. Dohľadala som všetky informácie a urobila som si jednoduchý prieskum. Skvelý nápad však nestačí a začiatky podnikania vôbec neboli jednoduché. Bola som vďačná za každú objednávku.“ Zakladateľka značky Blackmud podniká 3 roky a zúročuje svoje vedomosti nielen zo školenia v Bulharsku v oblasti regeneračných, zábalových a anticelulitídnych procedúr s morskými prírodnými produktmi, ale aj z kurzu klasickej masáže s rehabilitačnou praxou (Červený kríž).

„Pre mňa je veľmi dôležité prinášať hodnotu. A tú vidím práve v cenných účinkoch morského bahna a lúhu. Keď dostaneme spätnú väzbu od zákazníkov, ako im výrobky Blackmud pomohli, je to pre mňa najvyšším ocenením. Mám z toho úprimnú radosť,“ objasňuje Monika Spolníková, ktorá vníma podnikanie so značkou Blackmud ako svoje poslanie. „Napríklad, psoriáza veľmi ovplyvňuje aj psychiku, pretože ľudia trpiaci týmto ochorením majú pocit izolovanosti. Predstava, že im práve Blackmud môže pomôcť zmierniť príznaky a zlepšiť tak kvalitu ich života, je pre mňa naplňujúca.“

Pozitívny zlom a férové podnikanie

Firma pokračovala otvorením e-shopu a po niekoľkých mesiacoch Monika postupne uzavrela spoluprácu so štyrmi slovenskými kúpeľmi. „Bol to pre nás dôležitý krok. V kúpeľoch sa klienti stretávajú s našimi procedúrami a produktmi a následne si ich zakúpia aj na domáce používanie.“ Procedúry Blackmud v súčasnosti ponúkajú Bardejovské kúpele, Kúpele Nimnica, Prírodné jódové kúpele Číž a Kúpele Lúčky.

Blackmud však môžete stretnúť aj počas prezentačných dní na konferenciách či výstavách z oblasti zdravia, regenerácie, wellness a športu. Spolupracuje s firmami a zamestnávateľmi v rámci Dní zdravia, kde Monika s tímom prezentujú ukážky procedúr pre zdravie, krásu a regeneráciu. „Na našich spoluprácach si vážim férovosť, profesionalitu a ľudskosť. Vždy sa pozerám na to, aby z nich mali úžitok všetci zúčastnení.“

image
Monika Spolníková

Úspechy sú potvrdením, že Blackmud ide dobrým smerom

Následne sa produkty Blackmud dostali do rúk hokejovej reprezentácie do 20 rokov. „Nadviazali sme spoluprácu s Jurajom Slafkovským. Pre mňa osobne je stelesnením úspešného športovca, ktorý si uvedomuje potrebu regenerácie. O necelý rok sme predstavili jeho vlastnú edíciu morských produktov určených na regeneráciu športovcov - Blackmud by Juraj Slafkovský. Dnes má Juraj vo svojej edícii 5 produktov,“ nadšene opisuje Monika. So značkou spolupracujú aj ďalší úspešní športovci, ktorí Blackmud spájajú najmä s prevenciou a regeneráciou po športe. „Všetky spolupráce sú pre mňa potvrdením toho, že Blackmud ide dobrým smerom.“ 

Monika Spolníková a jej Blackmud boli dokonca súčasťou aj minuloročných Olympijských hier v Paríži. S tímom zažili 2 dni priamo v centre diania, kde odznela odborná prezentácia o účinkoch prírodného morského lúhu a bahna. V súčasnosti sa pripravuje podobná prezentácia aj pre nadchádzajúce Zimné olympijské hry 2026 v Taliansku.

Blackmud v súčasnosti nepoužívajú len Slováci. Vďaka obchodným spoluprácam poznajú regeneračné účinky morských produktov aj v Čechách a v Maďarsku. „Mojím želaním je, aby Blackmud prinášal svetu skutočnú hodnotu a bol tu pre všetkých, ktorí to potrebujú. Či už hľadajú uvoľnenie od stresu, regeneráciu po športe alebo trpia rôznymi zdravotnými neduhmi a hľadajú účinné riešenie. Aby našli ich zmiernenie či odstránenie a mohli žiť plnohodnotný život bez obmedzení. Priniesť pre nich prírodné, účinné a dostupné riešenie v podobe regeneračných morských produktov Blackmud je pre mňa hnacím motorom,” dodáva Monika Spolníková.

 

*     *     *

image
Monika Spolníková
Monika Spolníková je CEO značky Blackmud a odborníčka na prírodnú regeneráciu. Pred 3 rokmi priniesla na slovenský a český trh regeneračné morské produkty Blackmud s vysokým obsahom prírodného horčíka, ktoré pomáhajú uvoľniť od stresu, zregenerovať po športe a zmierniť či odstrániť množstvo zdravotných neduhov. „Mojím poslaním je zlepšovať kvalitu života ľudí a pomôcť im žiť plnohodnotný život bez obmedzení.“

Príbeh značky Blackmud začala Monika písať v roku 2021 na dovolenke v Bulharsku, kde sa zoznámila s účinkami čiernomorského bahna a lúhu. Od toho momentu Blackmud pomohol už stovkám ľudí zlepšiť ich zdravotné ťažkosti. Produkty Blackmud a odborná prezentácia o ich účinkoch boli súčasťou Olympijských hier 2024 v Paríži. S morskými produktmi regeneruje aj úspešný hokejista Juraj Slafkovský, spoločne s ktorým vytvorili špeciálnu edíciu regeneračných morských produktov. Blackmud spolupracuje s kúpeľnými partnermi a firmami na podujatiach zameraných na zdravie a pohodu zamestnancov. Portfólio značky tvoria 4 produktové línie s takmer 50 produktmi. Viac na www.blackmud.eu

Elementy ženy: Josef Trojan

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
04. december 2025 00:02