JTI
StoryEditor

Nadčasová červená v znamení vášne - ako francúzsky dizajnér Ora Ito dáva svojim dielam skutočnú emóciu

13.02.2025, 00:00
PR Články

Dizajn, ktorý cítite: Ako farby ovplyvňujú emócie a štýl

Dizajn nie je len o funkcii, ale aj o emócii, ktorú v nás dokáže prebudiť. Jednou z jeho hlavných súčastí je farba - tá dokáže úplne zmeniť naše vnímanie a pocity. A práve blížiaci sa Valentín je dokonalou  príležitosťou osláviť farbu lásky a vášne - zvodnú červenú.

Prečo červená? Ikona, ktorá odoláva času

Vo svete módy a dizajnu sa každý rok vystrieda množstvo trendov. Je to prirodzený cyklus, ktorý je dobre známy. Veľa z týchto nových trendov však na popularite stratí rovnako rýchlo ako ju nabrali. Spomenie si dnes ešte niekto na platformové tenisky, tenké šály či kožené kabáty? 

Čoraz viac ľudí chce dnes byť nadčasových - kúpiť si šaty, doplnky či dizajnový produkt, ktoré budú v móde dnes, o rok a ešte omnoho dlhšie. To je dôvod prečo  renomovaný francúzsky dizajnér Ora Ito pracuje vo svojich dielach so zvodnou červenou.

V spolupráci s Ploom navrhol prémiové bezdymové zariadenie Ploom Special Edition Red by Ora ïto. Spája v ňom ladné krivky so žiarivým odtieňom ikonickej červenej, ktorá symbolizuje vášeň a odvahu.

Farba ako symbol

„Červená je vysoko symbolická farba, ale to, čo ju robí skutočne fascinujúcou, je jej efekt. Stačí umiestniť jediný červený predmet do prázdnej miestnosti a pochopíte jej jedinečnú energiu. Červená má mnoho interpretácií: zatiaľ čo niektorí ju vnímajú ako lásku a vášeň, iní ju vidia ako symbol odvahy. Červená symbolizuje našu lásku k výrobkom, ktoré sú odvážne, vášnivé a prebúdzajú zmysly k životu" hovorí Ora Ito.

image
JTI

Ora Ito ako majster simplexity

Ora Ito, vlastným menom Ora Morabito, je renomovaný francúzsky dizajnér známy pre svoj futuristický a minimalistický prístup k dizajnu. Za svoju jedinečnú umeleckú víziu získal ocenenia a uznanie po celom svete.

Svoju kariéru začal vytváraním virálnych produktov pre fiktívne značky. Tento odvážny krok mu priniesol medzinárodné uznanie a spoluprácu so značkami ako Louis Vuitton, Swatch a Nike.

Vo svete dizajnu je dnes známy svojou filozofiou zvanou simplexity. Simplexity je futuristický prístup k dizajnu, ktorý spája dva zdanlivo protichodné koncepty. Jednoduchosť (simplicity) a komplexnosť (complexity).

Je to umenie vytvárať veci, ktoré sú na povrchu jednoduché a intuitívne, vnútri sofistikované a komplexné.

Nadčasový dizajn

Z módy vzíde množstvo trendov - niektoré rýchlejšie, ďalšie sa na výslní zohrejú podstatne dlhšie. Ťažko si však predstaviť, že červená farba stratí v móde a dizajne svoje miesto ako univerzálny symbol.

Červená je farba lásky. Farba vášne. Farba odvahy. To sú zdanlivo hlavné piliere tohto dizajnu, ktorý Ora Ito spoločne so svojou filozofiou simplexity pretavil v prémiové bezdymové zariadenie. Ploom, ktoré sa pohodlne zmestí do kabelky aj do vrecka.

Poddajte sa aj vy vášni a dizajnu, ktorý vo vás prebudí emóciu.

Elementy ženy: Renáta Názlerová

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
13. február 2025 13:37