Archív
StoryEditor

Deti by mali byť vo svojom oblečení predovšetkým šťastné

02.01.2018, 14:00
Krása a móda
S obľúbenou stylistkou Barbarou „Babsy“ Jagušák, ktorá je mamou niekoľkomesačnej dcérky, sme sa rozprávali o jej názore na módu a obliekanie detí. Na túto tému bude rozprávať aj na konferencii Mamy v pohode, ktorá bude 20. januára v Bratislave a kde vystúpi aj naša Evita.

Ste čerstvou mamou malej Izabely. Myslíte si, že formovať vzťah deti k móde je dôležité už od útleho veku?

Skôr si myslím, že je dôležité viesť deti k tomu, aby vnímali krásu, pretože kochanie sa krásnymi javmi a vecami okolo nás rozvíja našu dušu a inteligenciu. Či už ide o krásu v prírode, pekné ilustrované knižky, zvieratá alebo dizajn - ak vyrastáme v krásnom a ušľachtilom priestore, môžeme precítiť naše duchovno a žiť v mieri. 

 

Oblečenie pre deti od dizajnérov verzus oblečenie z rozšírených módnych reťazcov? Aký je váš pohľad na túto tému a čo preferujete?s

Som zástancom udržateľnej módy, a preto si myslím, že je lepšie kupovať menej nadčasových kúskov v dobrej kvalite. Samozrejme, u detí je situácia trocha iná, pretože rýchlo rastú a investovať do dizajnérskeho oblečenia je niekedy až zbytočné. Ideálnou kombináciou je dediť "basic" veci po sesterniciach, bratrancoch alebo po deťoch kamarátov a na výnimočné príležitosti kúpiť nejaký pekný outfit. Momentálne je už na trhu veľa slovenských a zahraničných značiek, ktoré ponúkajú dizajnérske oblečenie za dostupné ceny. A potom sú tu aj módne reťazce, kde už vieme deťom nakúpiť veci aj z organickej bavlny. 

 

Ako sa orientovať v detskej móde - existujú slovenskí dizajnéri alebo značky, ktoré sa vyslovene špecializujú na detskú módu? Máte obľúbené značky?

Kým sa mi narodila Izka, ani som netušila, koľko slovenských značiek s detským oblečením je na trhu k dispozícii. Väčšinou sú to brandy, za ktorými stoja dvaja, traja ľudia zodpovední za dizajn, marketing aj distribúciu. V dobe internetu a e-shopov nepotrebujú kamenné predajne, pretože vedia osloviť ľudí so záujmom o pekné detské oblečenie prostredníctvom rôznych akcií alebo sociálnych sietí. Skvelým eventom je detský dizajnérsky shop-up kid. v Starej tržnici, v rámci ktorého sa koncom novembra už po druhýkrát predstavia tie najlepšie slovenské a české detské značky. A čo sa týka mojich obľúbencov, určite medzi nich patrí Mile, Moe, Fusakle, Mykita, RAK, Sestrice wraps (to sú síce šatky, ale bez tej mojej by som veru nevedela existovať)... Perfektný je aj concept store pán Medvedík alebo e-shop aliceandalice.com.

 

Je známe, že niektoré mamy sa v detskej móde vybrali doslova extrémnym smerom – opätky, doplnky, make-up a iné. Aký je váš postoj k téme týchto trendov na úkor zdravia či pohodlia dieťaťa?

Dieťa má byť vo svojom oblečení šťastné a schopné robiť všetky aktivity, ktoré k detstvu patria - lozenie po strome, skákanie do kaluže, zdolávanie preliezok... Opätky, make-up či kúsavé čipkované šaty rozhodne nepatria do detského šatníka, pretože deťom kradnú pocit bezprostrednosti a uvoľnenia. Dnešné mamičky chcú svoje deti veľakrát pretvoriť na svoj obraz, čo nie je podľa mňa zdravý prístup. Deťom by sme mali v prvom rade umožniť, aby prežili poriadne detstvo. Dospelosti si neskôr každý užije až až. 

 Viac na mamyvpohode.sk

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/krasa-a-moda, menuAlias = krasa-a-moda, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
26. apríl 2024 06:07