Vymeňte produkty určené pre ženy a ušetrite desiatky eur ročne.dreamstime
StoryEditor

Počuli ste už o ružovej dani? Desiatky eur platíme za kozmetiku naviac len preto, že je určená pre ženy

17.06.2022, 18:00
Životný štýl

Všade samá ružová, vyšperkované balenia, sem-tam nejaká ozdoba či zlatý nápis. To všetko nájdete na produktoch, ktoré sú určené ženám. Trošku iný, dámsky dizajn, viac farieb a razom sa z obyčajných žiletiek, ktoré používajú muži, stanú tie pre ženy. Tento jav má aj svoje pomenovanie. Volá sa ružová daň a platíte ju vy, milé dámy.

Pri najbližšej návšteve drogérie porozmýšľajte, či nenavštívite aj pánske oddelenie, v ktorom si môžete zakúpiť porovnateľné produkty za neporovnateľne nižšie ceny.

Ružová daň

Tento šikovný trik a tak trošku búda ušitá na ženy vznikol ako nápad obchodníkov, ktorí predpokladali, že ženy za kozmetiku utrácajú oveľa viac peňazí, a že práve ony sú tie, ktoré dopĺňajú kozmetické zásoby celej rodine. Zároveň rôznych krémov a a produktov potrebujete oveľa viac ako muži, a teda ste ideálna cieľovka, na ktorú je ružová daň orientovaná. Nielen nápisy „pre ženy“, ale aj samotný dizajn produktov je navrhnutý tak, aby priam upútal nežnejšie pokolenie. To, že obsah je častokrát rovnaký ako to, čo je v nenápadnom čiernom obale, určenom pre pánov, už je nepodstatné.

Ružová daň aj v oddelení elektroniky

Aký telefón vlastníte? A notebook? A podľa čoho ste si vyberali spotrebiče? Bola vždy len funkčnosť tým parametrom, na ktorý ste sa zameriavali, alebo ste zohľadňovali aj farbu či dizajn? Aj na toto všetko dopadá ružová daň. Na produkty, ktoré sú zdanlivo úplne iné, no pritom sú rovnaké, len majú trošku atraktívnejšie prevedenie a niekoľko násobne vyššiu cenu. Áno, pravdou je, že aj istá miera estetiky zohráva pri vašich výberoch nejakú rolu, no asi sa zhodneme, že nabudúce si dobre premyslíme, či nám tých niekoľko sto eur naviac za to stojí.

Viac peňazí za dámsku kozmetiku

Na základe analýz, ktoré robili rôzne eshopy s dámskou kozmetikou vyplynulo, že ženy zaplatia oproti mužom až o 60% viac peňazí za rovnaké produkty. A to len preto, že na nich stojí formulka „pre ženy“, alebo preto, že majú zaujímavejší obal. Ide pritom hlavne o produkty dennej spotreby. Sprchovacie gély, šampóny, mydlá, krémy. V praxi to znamená, že si naozaj ženy musia siahnuť do peňaženky oveľa hlbšie. Rovnaký výrobok, len iný obal a, samozrejme, vôňa.

Jednoduchý príklad uvidíte na už spomínaných žiletkách. Kým kus dámskej žiletky stojí viac než 3 Eurá, pánsku žiletku, ktorá holí rovnako, ak nie ešte lepšie, kúpite o celé euro menej a má navyše o dve výmenné hlavice naviac. Ak používate penu na holenie, stretnete sa s rovnako neporovnateľnými cenami.

Nevieme, ako vy, ale my sa odteraz pokojne chĺkov zbavíme aj modrou žiletkou a použijeme frajerovu penu na holenie. Urobí rovnakú službu a navyše ušetríme nejaké to euro. Pri jednorázovom nákupe to určite tak nepocítite, avšak z dlhodobého hľadiska už ušetrené peniaze nie sú také zanedbateľné.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
26. apríl 2024 18:32