Pri práci sa nenechajte nikým a ničím vyrušiť.pexels
StoryEditor

Dokonalý time manažment v pár krokoch. S týmito trikmi budete konečne paňou svojho času

18.05.2022, 12:00
Životný štýl

Máte plný "to do list" a aj napriek tomu, že vás tlačí čas, neviete pracovať efektívne a dokončiť, čo ste začali? Niekedy je veľmi ťažké skoncentrovať sa a navyše súčasný stav, kedy väčšina z nás pracuje ešte stále z domu, je ako stvorený na rozptyľovanie sa. Čokoľvek upúta našu pozornosť viac, ako to, čo by aktuálne malo. Zmeňte to!

Ak chcete byť paňou svojho času a to, do čoho sa pustíte aj dokončíte, bez toho, aby vám myšlienky unikali iným smerom, si musíte osvojiť pár základných pravidiel.

Urobte si TO DO LIST

Hneď na začiatku pracovného dňa si pripravte stručný denný plán úloh, ktoré musíte splniť. Začnite tými najnáročnejšími a časovo najdlhšími. Keď vybavíte tieto „nepríjemnosti“ na začiatku dňa, budete to mať za sebou a určite vás bude k ďalšej práci motivovať aj to, aká ste šikovná. Tlačiť pred sebou povinnosti, ku ktorým sa nevieme dokopať nám zamestnáva myseľ a my sa tak nevieme koncentrovať na ďalšie prácu.

Ak je úloha zložitejšia a vyžaduje si vašu plnú koncentráciu, dajte si pauzu. A aj tú využite naplno. Napríklad nejakou inou činnosťou. Pripravte si obed alebo vybavte telefonáty. Nesmiete sa však zamotať do ďalších aktivít, ale opäť sa vráťte k tej, ktorá ešte nieje dokončená.

Vypnite zvuky a telefón otočte

Áno, práve telefón je najväčším požieračom času. Možno ho práve nemáte v ruke hodinu vkuse a nepozeráte si sociálne siete, ale aj také obyčajné notifikácie o tom, čo vám práve pristálo v mailovej schránke, alebo kamoška, ktorá vám píše z dlhej chvíle, vás dokážu vyviesť z koncentrácie. Skúste si niekedy, keď nebudete mať práce vyše hlavy, spočítať, koľkokrát za hodinu siahnete po telefóne, lebo vám zavybroval, zapípal či zazvonil. Budete prekvapená z toho počtu. Nezabudnite, že takmer všetko počká. Nič sa nestane, keď odpíšete o hodinu, bez toho, aby ste prerušili svoju pracovnú šnúru. Keď nebudete desaťkrát vyrušené, dokončíte to, na čom momentálne pracujete, oveľa skôr. Čiže, vypínajte zvuky, telefón nechajte v druhej miestnost alebo otočený obrazovkou dole a začnite makať. 

Delegujte aj ostatných

Pokiaľ vám to vaše právomoci dovoľujú, poverte vybavením niektorých úloh svojich kolegov. Určite ušetríte množstvo času, ak sa nebudete musieť zaoberať banalitami a úlohami, ktoré ľavou zadnou zvládnu aj členovia vášho tímu. Vyberajte si ľudí, o ktorých viete, že sú zodpovední a nebudete musieť po nich kontrolovať, či všetko vybavili tak, ako sa od nich očakáva. Pretože ak máte všetko a všetkých kontrolovať, to si už rovno polovicu vecí môžete urobiť samy.

Túto rovnicu použite aj u vás doma. Partner a deti sa môžu rovnakým dielom podieľať na chode domácnosti. Prestaňte si myslieť, že viete všetko najlepšie a že niekto niečo nezvládne, alebo to neurobí tak dobre ako vy. A keby aj. Naozaj na tom záleží? Ušetrený čas si môžete užiť príjemnejšími chvíľami ako tým, že budete mať dokonale vyleštené zrkadlo.

Skorší deadline

Dostali ste projekt? Treba na ňom začať pracovať hneď. Netreba sa zamýšľať a analyzovať, odkiaľ je najlepšie začať. Najlepšie je skrátka začať. Hneď. Ak viete, že projekt musíte odovzdať o mesiac, určite sa neutešujte tým, že máte dostatok času. Mesiac prejde ani nebudete vedieť ako, do toho vám skočia dve tri nepredvídané okolnosti a stres z toho, že nestíhate, príde skôr, ako by ste si vôbec mysleli. Chápeme, že niektorí ľudia pod tlakom pracujú najefektívnejšie, ale vy si radšej spravte všetko v predstihu a vzniknutý voľný čas si užite spôsobom, ktorý máte najradšej.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
25. apríl 2024 17:48