StoryEditor

Trapas najznámejšej značky bielizne. Retuš sa jej vymkla spod kontroly

08.10.2015, 14:00
Životný štýl
Že sa fotky v módnych časopisoch a reklamách upravujú, neprekvapuje už nikoho.

Zarážajúce však je, že firmy oficiálne zverejňujú aj viditeľne nepodarené retuše fotografií. Ako napríklad teraz Victoria´s Secret.

Modelka na fotke stojí tvárou k stene a predvádza čipkované nohavičky. Jedna polovica jej zadočku je prirodzene vykrojená a oblá. Druhá však rovno prechádza do stehna. Na výrobcu luxusnej spodnej bielizne sa na internete hneď zniesla kritika za nepodarenú retuš, ako píše idnes.cz.

"Nepodarený Photoshop! Ale nohavičky sú pekné," napísala Liz McVey.

"Hrozné, hrozné retušovanie. Ďalší z dôvodov prečo u vás už nebudem nakupovať," pridala sa Lauren Bersaglio.

Objavili sa aj vtipné komentáre a jeden z fanúšikov prácu grafikov "upravil" a zverejnil fotografiu modelky, kde už má pekné súmerné pozadie:

Trapas s retušovanými fotkami zažil v minulosti aj bývalý anjelik Victoria's Secret Karlie Klossová. Modelka sa v roku 2012 v španielskej edícii magazínu Vogue objavila s tromi podpažnými jamkami. Fotografiu pritom vydal svetoznámy módny fotograf Mario Testino, ktorý je autorom oficiálneho zásnubného portrétu princa Williama a Kate Middletonovej. Predtým jej japonský magazín Numéro vyretušoval vystúpené rebrá.

S upravenými fotografiami v reklame ostro bojuje Britský úrad pre dohľad nad reklamným trhom (ASA). Po kampani s Juliou Robertsovou na L´Oréal zakázal aj reklamu s Rachel Weiszovou. Kozmetická firma totiž priznala, že nechala fotografie digitálne upravené.

Elementy ženy: Štylistka Zuzana Kanisová

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
23. november 2024 00:50