StoryEditor

Tieto trendy ovládli módu a krásu v roku 2015

29.12.2015, 04:00
Životný štýl
O pár dní prekročíme prah nového roka. Napriek tomu sa oplatí za tým starým ešte obzrieť.

Rok 2015 bol výnimočný. Ovládli ho veľké trendy a novinky v oblasti módy, krásy a životného štýlu. Mnohé z nich prekvapili až šokovali, na druhej strane niektoré oslavovali svoj návrat. Pozrite sa na prehľad tých najzaujímavejších trendov za rok 2015, vďaka ktorým tak skoro naň nezabudneme.

Kontúrovanie tváre


Korekcia tváre pomocou make-upu je osvedčeným a veľmi obľúbeným trikom profesionálnych vizážistov. Vo veľkom sa o nej hovorilo práve tento rok, kedy dosiahlo veľké booom. Kontúrovanie tváre sa stalo jedným z najväčších trendov v roku 2015. Môžeme ho pokojne nazvať “photoshop” v líčení. Dokáže perfektne zakryť nedokonalosti, zvýrazniť črty tváre a rozžiariť vzhľad. . Základom kontúrovania sú rozjasňovač, bronzer a farba na líca.

Svetoznámi vizážisti potvrdzujú, že stačí len pár ťahov štetcom, aby mejkap v priebehu niekoľkých minút spravil hviezdu z každej ženy. Žiadne hrubé nánosy líčidiel, ide o šikovné zvýraznenie lícnych kostí a podčiarknutie krásy. Stačí len vedieť, kde naniesť svetlejší odtieň a kde tmavší odtieň mejkapu tak, aby vašu tvár úplne zmenil a zamaskoval nedokonalosti. Väčší nos či plnšie tváre tak vďaka nemu zrazu môžu byť fuč

 

70-te roky


Tento rok bol návratom do minulosti. Aspoň čo sa týka módy. Nielen sezónu jar a leto 2015 ovládla móda zo 70-tych rokov. A tak prišiel čas na to, aby sme trošku zalovili v spomienkach. Trend rozširujúcich sa nohavíc či kvetovaných šiat sa vrátil na módnu scénu, kde vydržal takmer celý rok. Nechýbali ani neprehliadnuteľné výrazné potlače, nápadné a farebné veci, do ktorých bolo priam povinnosť obliecť sa od hlavy po päty. Myslelo sa aj na retro detaily ako semiš, strapce a platformy. Inšpiráciu z hippie obdobia si požičali Louis Vuitton, Gucci,Valentino, ale aj Victoria Beckham. Renomovaní módni návrhári tak odštartovali návrat k retro štýlu a rozpútali tak veľké módne šialenstvo okolo 70-tych rokoch.

Farba roka


Rok 2015 sa niesol v znamení silnej a hrejivej farby marsala. Ide o odborný názov pre vínovočervenú. Je výrazná a sýta, ale zároveň aj tlmená a upokojujúca. Ponúka priestor na vyzdvihnutie ženského sexepílu Zaplavila svetové prehliadkové móla, šatníky, i bytové interiéry. Mnohé celebrity si ju obľúbili a na červenom koberci sa ukazovali zahalené v tmavej zemitej červenej. Ovládla aj ulice módy. Jednoznačne patrí medzi jeden z najväčších farebných trendov za rok 2015.

Bublinkové nechty


V lete sa objavil trend, nad ktorým ešte doteraz mnohí krútia hlavou. Na prvý pohľad vyzerá neprakticky, no napriek tomu spôsobil internetový ošiaľ. Viacerí si vtedy mysleli, že už v rámci nechtových kreácií videli všetko, až kým neprišli bláznivé bublinkové nechty. V strede nechtu sa nanesie akryl, ktorý sa okolo hrán stenčí, aby sa na ňom vytvoril oblúčik. Každá klientka si povie, aký hrbolček si želá. Aj keDď sa tento typ nechtov s prívlastnkom hrbolčekové, začal využívať v roku 2009 až o šesť rokov sa z neho stal veľký trend, veď posúďte sami.

Zdravý životný štýl


Pestrá vyvážená strava a dostatočný pohyb by mali byť samozrejmosťou, no tento rok sa o dôležitosti zdravého životného štýlu hovorila viac ako iné roky. Zrejme to bolo vďaka hviezdam ako Jessica Alba, Gwyneth Paltrow či Cameron Diaz, ktoré ukazujú na sociálnych sieťach, ako sa stravujú, cvičia, dodržiavajú pitný režim a chodia do prírody. Ukazovali, čo všetko stojí za ich dokonalými postavami a krásnou pleťou. Pre ich fanúšikov je pohľad do kuchyne či fitnesscentra veľmi lákavý, keďže tak môžu vidieť kus ich súkromia. Zverejňujú tzv. healthies, čiže obrázky, propagujúce zdravý životný štýl. Vyzerá to tak, akoby celebrity takýmto spôsobom upozorňovali na zdravé stravovanie, rekreačný šport a ekologický životný štýl.

Aj keď takýmto spôsobom môžu ovplyvniť milióny ľudí, ktorí sa tiež chcú vydať na cestu za zdravším ja, sú špekulácie, že nie je v pozadí komerčný záujem. Marketingoví špecialisti poznajú silu sociálnych sietí, preto osobnosti zvučných mien využívajú na reklamu svojich výrobkov. Hlavné je, aby to bolo nenápadné a účinné. V každom prípade, celebrity sú ovplyvniteľné, takýmto spôsobom môžu mnohým zmeniť životný štýl k lepšiemu, takže nemôžu robiť nič lepšie. 

Elementy ženy: Štylistka Zuzana Kanisová

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zivotny-styl, menuAlias = zivotny-styl, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
22. november 2024 00:11