shutterstock.com
StoryEditor

Vedeli ste, že meditácia vám môže zabezpečiť vysnívanú postavu?

06.07.2020, 16:00
Životný štýl
Iba hlboký nádych a výdych však nestačí. Žiada si to viac! Vraj keď niečo naozaj chcete, celý vesmír sa spojí, aby ste to dosiali. Tak prečo to nevyskúšať? Nesľubujeme zázraky, no vďaka meditácii sa naozaj dá schudnúť. Len musíte vedieť správne meditovať. Nielen tak „naoko“. Telo neoklamete!

Cestou k vysnívanej postave je hlboká sebadisciplína a dôkladná sústredenosť. Zbavte sa rozutekanej mysle a uvidíte, že vďaka nájdeniu vnútorného pokoja môžete zmeniť aj svoj prístup k stravovaniu. So skoncentrovanou mysľou sa už viac nebudete prejedať, jedlo začnete vnímať inak, chute budú výraznejšie, telo sa nasýti rýchlejšie. Stres a nenaplnené túžby vedú často k prejedaniu a čím hlbšie sa naučíte meditovať, tým menej stresu na vás bude doliehať. Skúste sa nad každým kúskom jedla zamyslieť, prezrite si jeho farbu, nadýchnite sa vône, vychutnajte všetky tóny a chute. Uvidíte, že vám bude stačiť zjesť oveľa menej. Chce to hlave pokoj...

JEDEN CVIK NA VŠETKO
Poteší sa mu vaše bruško aj chrbtica. A isto aj partner, ktorý vás pri tom bude sledovať :).

Tento cvik sa volá PLANK. Nepotrebujete naň žiadne náradie, iba seba. S vlastnou váhou sa totiž dajú dosiahnuť vynikajúce výsledky. Plank si vyžaduje málo času, ale zato výsledky sú veľmi efektívne. Dokonca až také efektívne, že ten, koho nebaví robiť brušáky, ich môže plankom bez obáv nahradiť. Zaujmite pozíciu, akú vidíte na obrázku, a snažte sa v nej zotrvať aspoň 10 sekúnd. Postupne sa snažte vydržať dlhšie – 20 sekúnd, potom 30, 40, 50 až po jednu minútu. Bude to ťažké, ale iba zo začiatku. Verte, že neskôr sa budete stále zlepšovať a bude vám pribúdať sila. Tieto „sekundo-minútovky“ však musíte opakovať pravidelne každý deň aspoň 10-krát a uvidíte, že sa vám nielen začne rysovať bruško, ale navyše vás prestane bolieť chrbtica a celkovo sa vám spevní telo, ktoré potom môžete hrdo vystaviť na kúpalisku či na pláži.

FARBA, čo utlmí PREJEDANIE
Je to biela, modrá, žltá, zelená či červená? Čítajte a dozviete sa!

Odpoveď znie: modrá farba potláča chuť do jedla! Na túto tému sa uskutočnilo viacero štúdií s jasným výsledkom – modré tóny nám jedlo skutočne znechucujú. Zrejme za to môže fakt, že nejestvujú prirodzene modré potraviny. Ak budete namietať čučoriedkami či slivkami, tie sú v fialové. Modrá farba už našich predkov zberačov varovala, že zrejme nepôjde o jedlý plod. Prirodzene nás to ťahá skôr k potravinám sfarbeným do odtieňov, ktoré sa v prírode vyskytujú. Stačí teda malý farebný trik a prejedanie sa skončí – vymaľujte si jedáleň na modro, alebo si zadovážte aspoň modré prestieranie, taniere, doplnky či osvetlenie. V modrej atmosfére sa budete cítiť príjemne, no túžba jesť do prasknutia odíde. A ktoré ďalšie farby majú podobný efekt? Čierna a fialová! Pozor si však dajte na žlté, oranžové či červené tóny. Tie vedia chuťové poháriky poriadne naštartovať!

VYDREPUJTE si pekný zadok
Ale robte to správne! Tu je návod, ako...

Vôbec to nemôžete robiť halabala – to by ste si mohli ublížiť. Niektorých zásad počas cvičenia drepov sa jednoducho musíte držať. Začnite tým, že sa zahrejete. Trošku si poskáčte, prebehnite sa, dvíhajte čo najvyššie kolená... Následne roznožte nohy na šírku vašich ramien. Dbajte o to, aby ste tak mali rozostavené nohy počas celého drepovania. Päty musia byť na zemi. Vždy! Chrbát držte v prirodzenej rovnej polohe – nebuďte však napätí, ale ani skrčení. Kĺby na kolenách by mali smerovať dopredu, nemali by vám „utekať“ dovnútra. Keď už máte nacvičený základný postoj, POMALY ohnite kolená a panvu tlačte smerom vzad a nadol. Opakujte 3-krát po 12 drepov. Fúúú! A dýýýchajte pri tom!

25. máj 2022 11:58