Vďaka týmto tipom budete mať v lete dostatok energie.Dreamstime
StoryEditor

Telo potrebuje v lete iný prístup: Vďaka týmto 7 trikom budete mať dostatok energie

17.06.2022, 06:00
Zdravie

Doprajte svojmu telu ešte pred letom prísun novej energie a vyčistite ho od všetkého, čo v ňom nemá byť. Tak zvládnete aj nastávajúce horúce týždne dni svieži a nič vám nebude brániť užiť si leto podľa vlastných predstáv.

Tu je sedem overených tipov, vďaka ktorým budete vaše leto dokonalé.

1. Odmerajte si svoj biologický vek

Pred tým, než sa s vervou vrhnete do letných aktivít, zistite si, ako na tom vaše telo v skutočnosti je. U všeobecného lekára môžete absolvovať vyšetrenie kľúčových ukazovateľov. Technológia odmeria percento vnútorného tuku, celkový tuk, váhu kostí a svalov, percento vody v organizme a BMI. Na základe všetkých údajov vypočíta váš biologický vek. Spoznáte tak svoju štartovaciu čiaru. Len keď budete poznať svoj biologický vek, každý ďalší pokrok vás bude ľahšie motivovať k zmene a zdravým návykom. Vyšetrenie často ukáže, že nejeden štyridsiatnik má biologický vek šesťdesiat rokov. Je to však údaj, ktorý drobnými zmenami životného štýlu môžete ľahko napraviť.

2. Chodievajte skôr spať

Správny spánkový cyklus posilňuje obranyschopnosť organizmu, dodáva energiu do nasledujúceho dňa a pocit celkovej pohody. Moderný človek prestal rešpektovať diurnálny rytmus, akýsi prirodzený budík v našom vnútri, ktorý nás nabáda v noci spať a ráno vstať. Ak ho rešpektujeme a dodržiavame správne, odrazí sa to aj na správnom uvoľňovaní našich hormónov, vďaka čomu máme počas dňa dostatok energie na všetko. Dnes je väčšina zamestnaných a vyťažených ľudí zvyknutá chodiť neskoro spať. Spánok do polnoci je pritom najkvalitnejší, spôsobuje to hladina hormónov, ktoré telo vylučuje. Ak dlhodobo ignorujeme správny spánkový rytmus, veľmi často sa to na človeku podpíše v podobe úzkosti či depresívnych stavov.

3. Spomaľte

Ľudia sa často sťažujú na to, že nemajú čas. Každý z nás pritom ráno dostáva rovnakú dvadsaťštyrihodinovú časovú rezervu. Nenechajte sa roztrhať na kúsky väčším množstvom povinností a prísľubov, že pre niekoho niečo spravíte, než dokážete zvládnuť. Človek sa naplno a v pokoji nedokáže venovať dvadsiatim voľnočasovým aktivitám súčasne. Vyberte si len niektoré. Príliš veľa všetkého, dokonca aj toho dobrého a prospešného, spôsobuje stres.

4. Každé ráno si doprajte raňajky

Ráno je látková výmena v našom tele najrýchlejšia. Vtedy je potrebné sa dobre najesť a s pribúdajúcim dňom z množstva jedla uberať. Ak zabúdate na prvé jedlo dňa, nabúravate si tým prirodzený systém trávenia. Organizmus trpí, nastupuje nervozita, problémy so spánkom. Môže sa pridať stres, problémy s váhou, únava.

5. Každý týždeň si dajte jeden ryžový deň

Chcete si na začiatku leta skutočne prečistiť svoje telo? Nemusíte sa trápiť náročnými detoxikačnými kúrami. Podľa odborníkov na výživu celkom stačí, ak si doprajete každý týždeň jeden ryžový deň. Ryža na seba naväzuje škodlivé látky a pomáha ich ľahšie vylučovať z tela von. Vyčistí organizmus a jeden ryžový deň v týždni je lepší ako držať hladovku. V tento deň zvýšte zároveň príjem tekutín (voda a bylinné čaje).

6. Cvičte v prírode

Leto je ideálnym obdobím na pobyt v prírode. Ísť po desiatich hodinách v kancelárii do fitcentra, teda opäť uzavretého priestoru, môže nášmu telu nepriamo spôsobovať stres. Viac energie a pokoja vám dodá beh lesom, aktivity vonku či obyčajná prechádzka. Buďte na vzduchu toľko času, koľko sa len dá. Ľudia si od pohybu vonku akosi odvykli. Indoorové športy by nemali dominovať ani v zime. Na pohyb vonku nie je nikdy zlé počasie, iba nevhodne oblečený športovec.

7. Rozveseľte jedlo na tanieri

Na striktné diéty radšej zabudnite. V letnej očiste stačí rešpektovať niekoľko overených stravovacích zákonov. Polotovary nahraďte väčším prísunom čerstvej zeleniny a ovocia. Sústreďte sa na kvalitu a pôvod potravín, ak máte možnosť, vyberte si vždy domáce mäso a domáce vajíčka. Obmedzte príjem alkoholu, sladkostí a potravín bohatých na škodlivé tuky.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
30. jún 2022 18:27