Aké potraviny konzumovať, ak potrebujete získať vitamín D?EnvatoElements
StoryEditor

5 potravín pre lepšie zdravie: Toto vám zaručene zvýši prísun vitamínu D

10.02.2022, 12:00
Zdravie
Doprajte svojmu telu vitamín D. Nepotrebujete na to len slnečné lúče, ale dostatočný prísun déčka vám zabezpečí aj pestrá strava. Únava, slabosť či bolesť kostí a kĺbov bude minulosťou.

Čerpať vitamín D dokážeme predovšetkým zo slnečného žiarenia, ale ak ho máte nedostatok, pomôžte si niekoľkými potravinami, po ktorých vám hladina déčka stúpne rovnako.

1. Maslo

Vytvára sa z bielkovín a tukov nachádzajúcich sa v mlieku, pričom sa ho netreba báť, pretože znižuje riziko obezity, cukrovky a srdcových problémov. Maslo je bohaté na vápnik, a ten je dôležitý pre zdravú stavbu kostí. Spomedzi vitamínov obsahuje A, D a E, takže jeden natretý chlebík maslom je podobný ako pár minút na slnku.

2. Syry

Ďalším obľúbeným mliečnym produktom je syr. Najviac déčka dostanete pri kúpe kvalitného čedaru alebo ricotty. Taliansky syr vyrábaný zo srvátky vám navyše dokáže zlepšiť silovú výkonnosť. Štúdia publikovaná v lekárskom časopise Clinical Interventions in Aging uvádza priaznivé účinky jednej šálky ricotty denne. Počas dvanástich týždňov sa u dospelých jedincov nad 60 rokov zvýšila svalová hmota a zlepšila rovnováha.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
19. apríl 2024 01:29