Rešpekt je základ
Nezabúdajte, že aj vaše polovičky si zaslúžia váš rešpekt. Faktom je, že práve ten je základom každej úspešnej komunikácie. Vyjadrujte svoje názory a pocity spôsobom, ktorý neútočí na druhú osobu. Aj keď nesúhlasíte, snažte sa udržať konverzáciu na úrovni rešpektu, nevyužívajte urážky alebo kritiku. Vnímajte, čo druhá osoba hovorí a snažte sa vcítiť do jej kože. Útočné a urážlivé vety ešte nikomu a ničomu nepomohli.
Už žiadna minulosť
Minulosť už je dávno za vami, žite prítomnosťou. Ak niečo nie je dôležité pre súčasný problém, vyhnite sa tomu, aby ste sa stále vracali k minulosti. Nepoužívajte staré chyby a zranenia ako nástroje v súčasnej komunikácii. Minulosť treba nechať za sebou a podstatné je sústrediť sa na riešenie aktuálneho problému. Časté vyťahovanie dávnych a možno už zabudnutých konfliktov vám nedorozumenia vyriešiť nepomôže. Sústreďte sa na to, čo sa vás trápi dnes.