Plánom založiť si vlastnú estetickú kliniku sa riaditeľka Inštitútu zdravia a krásy FRAIS MUDr. Vanda Przewlocka, PhD., začala zaoberať až po rokoch praxe, aj to v inom odbore. Ako mladá absolventka lekárskej fakulty si vybrala odbor anesteziológie. Práve tam však našla prepojenie s estetickou medicínou, ktorá ju oslovila. „S manželom sme začali od konca 90-tých rokov poskytovať anestéziologické služby medicínskym zariadeniam jednodňovej zdravotnej starostlivosti, ktoré práve vznikali či zubným klinikám. V zahraničí sme videli aj rôzne modely poskytovania medicínskej starostlivosti a mali sme túžbu aplikovať ich na Slovensku. Vznikla tak potreba vytvoriť ucelený koncept, ktorý dnes ľudia môžu poznať ako Inštitút zdravia krásy FRAIS a Centrum liečby bolesti Pain Clinic,“ vysvetľuje doktorka. Tieto značky vznikali pod záštitou a s pomocou rodiny. Do procesu vzniku značiek sa zapájali okrem rodičov Vandy Przewlockej, ktorí pôsobili ako špeciálni pedagógovia, aj jej synovia. Práve oni dospeli k názvu FRAIS, ktorý dnes zdobí meno kliniky a je renomovanou značkou vo svojom obore už dlhých 15 rokov. Slovo frais pochádza z francúzštiny a vo voľnom preklade znamená svieži, oddýchnutý. Práve tento význam opisoval finálny pocit, ktorý chce estetika vyvolať v každom zákazníkovi.
Spoločnosť SAPIENTIA, pod ktorú značky FRAIS a Pain Clinic spadajú, je tak od svojho začiatku rodinnou firmou. „Na zakladaní spoločnosti sa aktívne podieľali aj moji rodičia, ale aj moji synovia. Dokonca jeden z vnukov vraví, že bude doktorom - a tak možno budeme štvorgeneračnou klinikou,“ usmieva sa doktorka, ktorá si na začiatky budovania značky spomína s úsmevom. Na začiatku, keď ešte klinika sídlila v centre Bratislavy, bola k dispozícii len jedna ambulancia a kozmetika. Dnes sa rozrástla nielen klientela, ale aj dopyt zákazníkov po službách. Ambulancií je viac než 10 a neustále pribúdajú. Klienti majú možnosť využiť služby ambulancií v oblasti estetickej medicíny - dermatológie a plastickej chirurgie, v oblasti algeziológie a intervenčnej algeziológie, všeobecného lekára, gynekológa, urológa, chirurga, neurológa, neurochirurga, anestéziológa ako aj služby jednodňovej zdravotnej starostlivosti v odboroch plastická chirurgia, chirurgia, urológia a gynekológia.
Idea značky
Prioritou každej ambulancie je osobitý prístup k pacientovi. Aj keď čísla hovoria sami za seba a k dnešnému dňu má Inštitút zdravia a krásy FRAIS v svojej databáze viac než 20-tisíc spokojných klientov, pre doktorku je najlepším feedbackom zákazník, ktorý sa vracia. „Mimoriadne ma teší, že máme veľa klientov, ktorí sa vracajú a chodia k nám už od roku 2008, teda od momentu, čo sme kliniku otvorili. Už to nie je klient, ale prakticky rodina,“ uvádza doktorka ďalej s tým, že to je jej dlhodobou víziou. Samozrejmosťou je aj to, aby sa cítili komfortne.
„Mojou požiadavkou na zamestnancov, ktorých je dnes viac, ako 50, je, že okrem zachovania kvality zdravotnej starostlivosti je potrebné vytvárať rodinnú atmosféru a zachovávať prístup holistickej medicíny. To znamená akceptovať pacienta ako celok - všetky fyzické problémy, ale aj stres, psychické problémy a iné trápenia. U nás sa klienti nedelia na prominentných a no-name. Všetci u nás majú rovnaký, prvotriedny prístup a samozrejmosťou je láskavosť, pochopenie a záujem riešiť akýkoľvek problém,“ dodáva doktorka Przewlocka.