Vzdelávacie predstavenie, ZŠ LiskováEkofond SPP
StoryEditor

Ako motivovať tínedžerov, aby na sociálnych sieťach zdieľali zmysluplný obsah?

08.11.2023, 00:00
PR Články

Koľko času trávi na sociálnej sieti váš dospievajúci potomok? Zrejme niekoľko hodín denne. Zákazy málokedy pomáhajú, omnoho efektívnejšie je viesť tínedžera k tomu, aby si dobre premyslel, aký obsah zdieľa či sleduje. Napríklad v oblasti ekológie, ktorá je nespochybniteľne dôležitou súčasťou budúcnosti mladých ľudí. Súťaž Greenfluenceri a energia, ktorú organizuje nezisková organizácia Ekofond SPP a ktorej druhý ročník sa práve začal, sleduje presne tento cieľ.

Ekológia a energetická udržateľnosť ruka v ruke

„Ekofond SPP považuje za jednu zo svojich priorít vzdelávanie, osvetu a realizáciu rôznych podporných aktivít zameraných na energetickú efektívnosť  a ochranu životného prostredia. Naším cieľom je motivovať verejnosť k ekologicky zodpovednému a udržateľnému správaniu. Tieto témy v súčasnosti vo svete rezonujú a zaujímajú sa o ne i mladí ľudia,“ približuje pozadie vzniku súťaže Greenfluenceri a energia riaditeľka neziskovej organizácie Eva Guliková.

Projekt oslovuje práve mladých ľudí – študentov a zameriava sa na problematiku efektívneho využívania energie, ekológiu a kvalitu životného prostredia. Minulý rok mala súťaž u študentov veľký úspech a v tom školskom roku sa do nej môžu zapojiť už po druhý raz.

Pomôcť škole a zabaviť sa

Súťaž Greenfluenceri a energia je určená pre študentov základných a stredných škôl od 13 rokov. Úlohou účastníkov je vytvoriť súťažný tím v zložení traja študenti a koordinátor, ktorým môže byť učiteľ alebo riaditeľ školy a vymyslieť a aj zrealizovať zaujímavý, ekologicky podnetný projekt, ktorý pomôže skvalitniť život školskej komunity.

„Môže to byť úprava okolia školy, napríklad výsadbou nízkoúdržbových záhonov, zachytávanie dažďovej vody, osveta vyváženého stravovania v školskej jedálni, redukcia jedálenského odpadu alebo jeho efektívne využitie a podobne. Súťažné tímy by mali súčasne na sociálnych sieťach efektívne tlmočiť výsledky svojej práce a motivovať tak k udržateľnému správaniu aj svojich spolužiakov,“ vysvetľuje E. Guliková.

Využime sociálne siete pre dobro veci

Sociálne siete sú dôležitou súčasťou života dnešných mladých ľudí, mnohí z nich snívajú o tom, že sa stanú influencermi. Zámerom Ekofondu SPP je motivovať ich, aby sa naučili využívať tieto nástroje pre dobro veci. Okrem získania užitočných informácií a zrealizovania projektov s praktickými dopadmi majú študenti možnosť dokázať, že na sociálnych sieťach je možné zdieľať i zmysluplný a environmentálne uvedomelý obsah. Pretože ak byť influencerom, tak zeleným!

„Trúfnem si povedať, že študentov téma ekológie zaujíma omnoho viac, ako by sme čakali! Veľmi príjemne nás prekvapila úroveň  a kreativita projektov prvého ročníka súťaže Greenfluenceri a energia, vidno, že žiakov to bavilo a mnohé tímy dosiahli skvelé výsledky. Veríme, že ani druhý ročník nebude v kvalite a originalite nápadov zaostávať. Jedným z cieľov tejto súťaže je ukázať mladým ľuďom, že mnohé veci môžu ovplyvniť vlastným konaním,“ uzatvára Eva Guliková.

image

Klimatická záhrada jedného z víťazov súťaže, ZŠ Petra Škrabáka v Dolnom Kubíne

Ekofond SPP

2. ročník Greenfluenceri a energia v skratke

Kto sa môže prihlásiť:

Žiaci základných a stredných škôl od 13 rokov v zložení traja študenti a pedagóg, ktorý je zároveň aj koordinátorom projektu.

Ako sa prihlásiť:

Registrácia do súťaže prebieha výlučne online, koordinátor môže svoj tím prihlásiť prostredníctvom formulára na Greenfluenceri a energia (prebuducnost.sk)

Dokedy sa prihlásiť:

Online registrácia súťažných tímov prebieha od 16. októbra do 12. novembra 2023, do polnoci.

 

  

 

Elementy ženy: Štylistka Zuzana Kanisová

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
21. november 2024 22:37