Henkel Slovensko
StoryEditor

Staroba je na Slovensku nepohodlná téma. Chceme to zmeniť

21.10.2021, 00:00
PR Články
Od veľkých firiem sa očakáva, že budú podporovať spoločnosť, v ktorej pôsobia. Ako si však vybrať, kde a komu zmysluplne pomáhať? Pred touto dilemou stála aj Zuzana Kaňuchová, ktorá vedie komunikáciu spoločnosti Henkel Slovensko, Česká republika a Maďarsko. Aké to je nastaviť firme zrkadlo a od podlahy vypracovať stratégiu spoločenskej zodpovednosti?

Stojíte za stratégiou spoločenskej zodpovednosti (CSR) spoločnosti Henkel Slovensko. Je dnes nevyhnutnosťou, aby mala moderná firma CSR stratégiu?

Od veľkej spoločnosti sa CSR aktivita očakáva a rovnako chcú pomáhať a realizovať sa aj zamestnanci. Máme fantastických kolegov, ktorí „dobrovoľníčili“ dávno pred tým, ako sme mali lokálnu stratégiu.

Ako stratégia vznikala?

V prvých mesiacoch po nástupe som si všímala komunikáciu a to, kto nás oslovuje. Dostávali sme žiadosti o podporu od rôznych spoločností: bábkové divadlo, Únia nevidiacich a slabozrakých, školské kluby, zvieracie útulky. Zamestnanci tiež žiadali podporiť rôzne organizácie. Ako sa rozhodnúť, koho podporiť a koho nie? Nemali sme na to odpoveď, a keď sme to zrátali, zistili sme, že sme tri hodiny venčili psíkov, štyri hodiny boli v nemocnici a v závere sme robili všetko, ale v podstate nič, čo by malo reálny dosah.

Dnes sa sústreďujete na pomoc seniorom. Prečo ste sa rozhodli pomáhať práve im?

Keď som zanalyzovala a videla, že fungujeme dosť nesystematicky, poradila som sa s odborníkmi na CSR. Odporučili úplne jednoduchú vec, vybrať si jednu oblasť. Vždy na jeseň kolegyňa v rámci októbra – mesiaca úcty k starším – robila, za pomoci ďalších jednotlivcov, zbierky pre seniorov. Vo firme boli obľúbené, a tak som sa zamyslela nad témou staroby. Uvedomila som si, ako so seniormi na Slovensku zaobchádzame a koľko sa im venujeme. Tému vnímam citlivo. Chýba mi hodnota výmeny generačných skúseností. Sama mám úžasné zážitky z detstva. Trávila som veľa času so starou mamou a v živote som nestretla láskavejšieho človeka, ako bola ona. Veľa ma naučila. Verím, že každý, kto niekoho takého má, vie, o čom hovorím. Rada sa vraciam k spomienkam, ako sme napríklad piekli s babkou koláče či chlieb alebo som ju len pozorovala, ako pracuje v záhrade. To sú podľa mňa kľúčové odkazy hodnôt. Potrebujeme ich zachovať aj v spoločnosti, v ktorej žijeme, pretože od starších ľudí sa toho môžeme mimoriadne veľa naučiť.

Pri zvažovaní, kde a komu pomáhať, som dala ako prvý krok vypracovať štúdiu, v ktorej sme zistili, že téme seniorov sa na Slovensku venuje len málo firiem. Následne sme sa preto pustili do práce a implementácie. Upravili sme pravidlá nášho nadačného fondu, nastavili internú komunikáciu i odmeňovací program. Nevzniklo to zo dňa na deň.

Aké projekty teda podporujete?

Z nadačného fondu ročne darujeme okolo 45-tisíc eur. Vďaka podporeným projektom si napríklad seniorky v Dolnom Kubíne mohli vytvoriť komunitnú záhradku, spolupracovať s mestom a mať priestor, kam za nimi môžu prísť vnúčatá a naučiť sa napríklad pestovať rozmarín. Medzigeneračný presah je pre nás dôležitý aj preto, aby sa vedomosti minulých generácií nestratili. Alebo sme podporili festival seniorských folklórnych súborov „Kým žiješ, tancuj“, ktorý je o speve a tanci, ale aj o tom, aby sa ľudové zvyky a tradície posúvali k mladšej generácii.

Henkel je spoločnosť, ktorá vyrába rôzne čistiace prostriedky, kozmetiku, lepidlá. Nebolo pre vás dôležité, aby vaše CSR aktivity súviseli s predmetom vášho podnikania?

V našich plánoch, samozrejme, plníme ekologické ciele, ale v rámci lokálnych CSR aktivít máme voľnú ruku. Nemá zmysel byť tam, kde sú už všetci. Mnohé oblasti by tak ostali nepokryté. Malo pre nás väčší zmysel ísť do nepohodlných tém, lebo, áno, staroba je na Slovensku nepohodlná téma, a teda aj väčšia výzva.

Čo mimoriadne sa vám podarilo?

Som hrdá na to, že sme nedávno pri príležitosti 30. výročia Henkel Slovensko darovali 3 kamióny produktov. Spolu 89 paliet sme rozviezli seniorom v rámci spolupráce s Fórom pre pomoc starším po celom Slovensku. Bolo to veľmi osobné. Ja ako rodená Prešovčanka som vedela, že sme do Prešova poslali niekoľko paliet produktov, ktoré potešia miestnych, teda ľudí, ktorí by inak pomoc dostali len ťažko.

A, samozrejme, potom tu máme náš program Henkel helps a dobrovoľnícke aktivity našich kolegov so seniormi alebo s organizáciami, ktoré pomáhajú seniorom. Prispievame k búraniu predsudkov aj k zlepšovaniu starostlivosti, a to sme chceli – aby si rôzne generácie zvykli počúvať jedna druhú a aby mladší mysleli na to, že raz budú starí aj oni. Staroba je na Slovensku nepohodlná téma. Chceme to zmeniť Staroba je na Slovensku nepohodlná téma. Chceme to zmeniť Henkel Slovensko

       

Zuzana Kaňuchová

Vyštudovala masmediálnu komunikáciu, po ukončení štúdií pracovala v Českej republike ako novinárka pre centrálnu redakciu Denik.cz. Po návrate na Slovensko pôsobila v Košiciach v korporátnej komunikácii Deutsche Telekom. V súčasnosti je už viac ako 4 roky zodpovedná za komunikáciu a reputáciu spoločnosti Henkel pre región Slovensko, Česko a Maďarsko.

   

(PR)

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
30. máj 2024 09:14