Dôležitým prvkom šou Nákupné maniačky je aj humor a charizma moderátora, ktorým je azda od začiatku známy slovenský štylista a módny konzultant Marian Hornyák. S o niečo drsnejším kritikom Lukášom Kočišíkom boli u divákov asi najobľúbenejší. Boli ako sa ľudovo hovorí "dobrý a zlý policajt". Aktuálne Marian na obrazovke tvorí porotcovské duo s mladou Emou Fajnor, ktorá sa občas snaží byť podobne drsná, ale podľa divákov je Kočišík iba jeden.
Každý diel okrem sondy do módnych trendov ponúka aj zábavný pohľad na slovenskú módu a nákupné zvyky. Šou je často kontroverzná pre rôzne štýlové prístupy a kritiku medzi súťažiacimi, čo pridáva na jej sledovanosti.
Avšak aj keď ide o zábavu niektorí diváci očakávajú tiež profesionalitu. Keď porotcovia označujú polyesterové výrobky za satén a podobnosť týchto materiálov je čisto iba vizuálna stavajú sa ľuďom pohybujúcim sa v módnom biznise vlasy dupkom."Keď počujem ako označia polyesterovú sukňu z bežného módneho reťazca za satén idem vybuchnúť. Ja by som si dával na toto označenie pozor a skôr povedal napríklad sukňa, ktorá vyvoláva dojem saténovej je trendy. Alebo ináč, nechávam to na porotcov, ale omieľať, že táto saténová blúzka a saténová sukňa je krásna mi príde uši drásajúce. Najmä keď je vidieť značka obchodu odkiaľ výrobok je. Vtedy nie je žiadnej pochybnosti o umelyne," rozčúlil sa nám jeden módny návrhár, ktorý nechce byť menovaný.