shutterstock
StoryEditor

Už nikdy viac zlý účes či zničené vlasy. Toto sú tipy, ako spoznať dobrého kaderníka

11.07.2019, 13:00
Krása a móda
Každá jedná žena zažila aspoň raz za život sklamanie pri odchode z kaderníckeho salónu. Ako sa vyhnúť ďalším nepodarkom na našich hlavách radí diplomovaná koloristka, školiteľka a majiteľka TIGI salónu Katarína Moricová.

1. Záujem

„Hneď ako vojdete do kaderníctva, či ste objednaná alebo nie, mala by k vám podísť s úsmevom a ako PRVÁ vás osloviť a dať vám najavo, že ste u nej vítaná a práve na vás čakala,“ hovorí Katarína Moricová. Ak niekoho strihá či mu robí účes, aspoň by vás mala príjemne a s úsmevom osloviť a zistiť, čo potrebujete a či vám vie vyhovieť hneď alebo vám dať iný termín. „Ak ste sa objednali vopred, určite by vás mala osloviť vaším menom. Ak ho pozná a osloví vás, je to jeden z ďalších signálov, že o vás má záujem a je profesionálka.“ Takisto by vás mala usadiť buď ona, alebo jej kolegyňa.

2. Nadšenie

Už sedíte na stoličke a začínate mať stres z toho, či kaderníčka pochopí vaše predstavy? Buďte vždy pripravená a povedzte jej, ako by ste chceli, aby vaše vlasy vyzerali a možno aj nad čím do budúcnosti uvažujete. „Teraz prichádza druhý dôležitý bod – konzultácia. Ja osobne to robím pri každej návšteve mojich klientok. Aj keď ku mne chodia už roky a aj keď viem, že s veľkou pravdepodobnosťou to bude to isté. Dve až pätnásť minút sa len rozprávame,“ dozvedáme sa od Kataríny Moricovej. „Kaderníčka, ktorá je pre svoju prácu nadšená, chodí pravidelne na školenie, vzdeláva sa, má o vás záujem, ponúkne vám alternatívu, zmenu alebo len jemnú obmenu vášho štýl.“

Pixabay

3. Profesionálny prístup

„Mám rada, keď si zákazníčky ku mne prinesú fotky štýlov, aké sa im páčia, prípadne v magazínoch nájdeme niečo spolu, či už strih alebo farbu vlasov. Len opis nestačí. Každá si totiž môžeme pod jedným opisom predstaviť niečo iné a vtedy dochádza k nedorozumeniam, katastrofám, sklamaniam,“ upozorňuje Katarína.

4. Odbornosť

Koloristi vám namiešajú farbu presne na mieru. Originálny odtieň len pre vás. Nemajú na farebnici príklady 150 farieb. „Farebnice nie sú smerodajnou pomôckou. Vlasy v nich sú umelé, majú priehľadný základ, ktorý sa farbí. Takže vaše vlasy určite nebudú vyzerať presne ako tie na farebnici. Lepšie je svojej kaderníčke – koloristke ukázať fotku z časopisu či z internetu, aby mala predstavu, aký odtieň asi chcete,“ radí ďalej Katarína.

5. Otvorenosť a úprimnosť

V tom, či vám strih a farba, ktoré ste si vybrali, budú sedieť. Či sa vám zapáčia hneď po prvej návšteve, alebo postupne, časom. „A taktiež by vám mala vaša kaderníčka otvorene a bez zahmlievania povedať, čo vás tento špás bude stáť, aspoň približne. Nesmie sa stať, že budete sedieť a tŕpnuť, či na to budete mať.“ Máte právo byť informovaná a rozhodnúť sa. Tiež si vždy dopredu zistite, akú značku profesionálnej kozmetiky používa a či ju naozaj aj použije, nielen o nej hovorí. Ak vám niečo nie je jasné, pýtajte sa.

6. Schopnosť podať dostatok informácií

Nečakajte lekcie ,kaderníčtiny‘, ale hlavne ubezpečenie, že si rozumiete a obidve viete, čo sa bude diať, aký výsledok máte očakávať, čo vám nanáša na hlavu, čo vás to bude stáť, a v ideálnom prípade aj ďalší postup a plán budúcich návštev.“ Ak takúto kaderníčku nájdete, držte sa jej zubami-nechtami. Ak nie, aspoň tým ostatným dajte najavo, že je čas zmien a že sa viac neuspokojíte s tým, čo sú ochotné vám dať a že musia na sebe pracovať, aby vás a vašich vlasov boli hodné.

Pixabay

Čo ak predsa nie som spokojná s výsledkom?
Ak je kaderníčka naozaj profesionálka, nepustí vás, kým problém nenapraví, alebo vám neponúkne najbližší možný termín na nápravu. „Musíte však povedať, že nie ste spokojná. Ideálne hneď na mieste,“ upozorňuje Katarína Moricová. Podľa zákona by ste mali mať nárok na nápravu zadarmo do 24 hodín, čo sa týka strihania a farbenia. „Mnohé kaderníčky rady chybu hneď napravia. Preto sa vždy vyjadrite, či ste spokojné. Veľa vecí sa dá opraviť hneď, ak o nich kaderníčka vie. Aj úprimnosťou si budujete vzájomný vzťah a aj toto môže byť vaša skúška, či je profesionálka a vie si svoju chybu priznať a aj ju napraviť.“

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/krasa-a-moda, menuAlias = krasa-a-moda, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
25. apríl 2024 02:43