Čo máte očakávať?
1. Záujem
Hneď ako vojdete do kaderníctva, či ste objednaná alebo nie, mala by k vám podísť s úsmevom a ako PRVÁ vás osloviť. Profesionálka vás vie zbaviť nepríjemného ostychu a strachu z nového prostredia a dať vám najavo, že ste u nej vítaná a práve na vás čakala. Ak niekoho strihá či mu robí účes, aspoň by vás mala príjemne a s úsmevom osloviť a zistiť, čo potrebujete a či vám vie vyhovieť hneď alebo vám dať iný termín. Takisto by vás mala usadiť buď ona, alebo jej kolegyňa či recepčná, ak tá vaša kaderníčka práve nemôže.
2. Nadšenie
Už sedíte na stoličke a začínate mať stres z toho, či kaderníčka pochopí vaše predstavy? Buďte vždy pripravená a povedzte jej, ako by ste chceli, aby vaše vlasy vyzerali a možno aj nad čím do budúcnosti uvažujete.
3. Profesionálny prístup
Len opis nestačí. Každá si totiž môžeme pod jedným opisom predstaviť niečo iné a vtedy dochádza k nedorozumeniam, katastrofám, sklamaniam... Najlepšie bude, ak si do svojho mobilu uložíte aj zopár inšpirácií, aby ste si s kaderníčkou porozumeli čo najlepšie.
4. Otvorenosť a úprimnosť
V tom, či vám strih a farba, ktoré ste si vybrali, budú sedieť. Či sa vám zapáčia hneď po prvej návšteve, alebo postupne, časom. A taktiež by vám mala vaša kaderníčka otvorene a bez zahmlievania povedať, čo vás tento špás bude stáť. Ak nie úplne presne, tak aspoň rozumné rozmedzie ceny. Aby ste sa mohli rozhodnúť, či do toho idete, alebo nie. Nesmie sa stať, že budete sedieť a tŕpnuť, či na to budete mať. Ak vám niečo nie je jasné, pýtajte sa.
6. Schopnosť podať dostatok informácií
Nečakajte lekcie ,kaderníčtiny‘, ale hlavne ubezpečenie, že si rozumiete a obidve viete, čo sa bude diať, aký výsledok máte očakávať, čo vám nanáša na hlavu, čo vás to bude stáť, a v ideálnom prípade aj ďalší postup a plán budúcich návštev. Ak takúto kaderníčku nájdete, držte sa jej zubami-nechtami. Ak nie, aspoň tým ostatným dajte najavo, že je čas zmien a že sa viac neuspokojíte s tým, čo sú ochotné vám dať a že musia na sebe pracovať, aby vás a vašich vlasov boli hodné.
Čo ak predsa nie som spokojná s výsledkom?
Ak je kaderníčka naozaj profesionálka, nepustí vás, kým problém nenapraví, alebo vám neponúkne najbližší možný termín na nápravu. Musíte však povedať, že nie ste spokojná. Ideálne hneď na mieste. Podľa zákona by ste mali mať nárok na nápravu zadarmo do 24 hodín, čo sa týka strihania a farbenia. Mnohé kaderníčky rady chybu hneď napravia. Preto sa vždy vyjadrite, či ste spokojné. Veľa vecí sa dá opraviť hneď, ak o nich kaderníčka vie. Aj úprimnosťou si budujete vzájomný vzťah a aj toto môže byť vaša skúška, či je profesionálka a vie si svoju chybu priznať a aj ju napraviť. Ak z jej strany záujem o nápravu nie je, nesiľte to, vypýtajte si peniaze späť alebo za službu neplaťte a choďte hľadať konzultáciu a pomoc inde. A inde zistíte, či je kaderníčka profesionálka vďaka tomu, že sa nebude pohoršovať nad tým, kde ste si to, preboha, boli dať spraviť vlasy, ale upokojí vás, navrhne riešenia a diskrétne zistí, čo sa stalo. Ale aj to len v rámci toho, čo potrebuje vedieť, aby mohla problém napraviť. Svoj názor a pocity z celej situácie si profesionálka nechá len a len pre seba.