Bohužiaľ, nie vždy je pacient v našom zdravotníctve spokojný a snaží sa svoj problém riešiť na kompetentných úradoch, ale byrokraciou je zmätený. V prvom rade, ako hovorí prezidentka asociácie AOPP, určite nie je cesta rozkopávať v ordinácii dvere, ale riešiť problém štandardnou právnou cestou a neskôr ísť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Organizácia na pomoc pacientom nie je od nikoho finančne závislá, a tak väčšina zamestnancov robí svoju prácu z dobrej vôle. Doslova prežívajú z dvoch percent z dane, ktoré im ľudia raz do roka môžu darovať.
„Občas si nás zamieňajú s orgánom štátnej správy, čo my nie sme. Na druhej strane si uvedomujeme, že pacientske organizácie potrebujú strechu nad hlavou. Aby sme sa vedeli zapájať do tvorby právnych procesov, do pripomienkovania a spoločnými silami presadzovať to, čo nás najviac trápi,“ povedala otvorene. Prezidentka Mária Lévyová si najviac želá, aby sa o seba starali najmä ženy, pre ktoré má odkaz: „Ženy sú nositeľkami zdravia v rodinách, prosím vás, nezanedbávajte svoje zdravie, choďte na prevencie. Choďte sa včas liečiť. Presvedčte aj svojich manželov, aj deti. Lebo keď my ženy budeme zdravé, bude zdravá celá spoločnosť.
Asociácia poskytuje poradenstvo všetkým: „Naše služby sú pre všetkých pacientov. Či už sú pacientmi v súkromných zdravotníckych zariadeniach, ktoré majú prípadne nemajú zmluvy so zdravotnými poisťovňami, ale sú poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti a vzťahujú sa na nich rovnako zákony ako aj na štátnych poskytovateľov."
V ROZHOVORE SA ĎALEJ DOZVIETE
- Ako sa skontaktovať s AOPP, ak sa neviete zorientovať vy či váš rodinný príslušník. Či už ide o sociálny alebo zdravotný problém.
- Čo v súčastnosti najviac trápi pacientov.
- Kedy prídu zmeny v našom zdravotníctve?
- Lieky síce liečia, ale sú aj iné možnosti, je to 50:50. Aké to sú?
- Na kom stoja oddelenia a prečo sa zatvárajú.