Diva Marylin Monroe nebola iba peknou tváričkou.Pixabay
StoryEditor

Šesťdesiat rokov po smrti blond divy prehovorila jej priateľka Amy Greene: Marilyn Monroe nikdy nebola obeť

15.02.2022, 16:00
Celebrity
V skutočnosti nebola žiadnou zraniteľnou obeťou. Napriek ťažkému detstvu sa Marilyn Monroe stala najväčšou sexbombou sveta, na ktorú svet nezabúda ani šesťdesiat rokov po jej smrti.

„Nikdy nebola obeťou. Nikdy, ani za milión rokov. Bola to mladá vitálna žena, ktorá milovala život, večierky a dobre sa bavila,“ vyjadrila sa o svojej priateľke dnes už 92-ročná herečka Amy Greene.

Na počesť 60. výročia od smrti hollywoodskej divy prichádza CNN s dokumentárnou sériou Reframed: Marilyn Monroe. Príbeh blond ikony je vyrozprávaný zo ženskej perspektívy, a to za pomoci priateľky Amy Greene a Sarah Churchwell - autorky biografie Mnoho životov Marilyn Monroe.

V dokumente sa môžeme dozvedieť, že na rozdiel od toho, ako ju zobrazovali médiá v minulosti, bola Marilyn šikovná podnikateľka, ktorá rýchlo pochopila pravidlá tohto odvetvia a vedela to využiť vo svoj prospech. Výkonná producentka Sam Starbuck brala dokument ako výzvu, prostredníctvom ktorej mohla odhaliť skutočnú ženu ukrytú za statusom sexuálneho objektu.

„Je oveľa zaujímavejšia, inteligentnejšia a zábavnejšia ako som si kedy dokázala predstaviť. Bola totálnou maklérkou a priekopníčkou,“ povedala Starbuck.

Herečka Marilyn Monroe prekonala ťažké detstvo, aby sa neskôr stala jedným z najväčších a najtrvácnejších sexuálnych symbolov sveta. Jej filmy zarobili viac ako 200 miliónov dolárov. Je známa svojimi vzťahmi s Arthurom Millerom, americkým hráčom baseballu Joeom DiMaggiom a pravdepodobne aj s prezidentom Johnom F. Kennedym. Marilyn zomrela vo veku 36 rokov na predávkovanie drogami.

Vlastný hollywoodsky obraz

Rovnako ako viaceré hviezdy pred ňou, aj ona sa stala produktom Hollywoodu. Počnúc farbou jej vlasov a zmenou pôvodného mena Norma Jeane Mortenson, musela zmeniť mnohé pre svoj komerčný imidž. Svoju úplne prvú zmluvu podpísala v štúdiu 20th Century Fox s výkonným riaditeľom Benom Lyonom a bol to práve on, kto jej dal umelecké meno Marilyn. Trvala však na tom, že si ponechá priezvisko Monroe po svojej matke.

Keď filmová spoločnosť 20th Century Fox začala propagovať Monroe s jej novým menom, vymazali jej komplikovanú rodinnú históriu. Vytvorili tak obchodovateľnejší príbeh o herečkinom pôvode – urobili z nej sirotu objavenú hľadačom talentov. Prifarbovali a častokrát si až vymýšľali dôležité veci, no ona pochopila, čo musí urobiť, ak chce dosiahnuť svoj cieľ.

Mužskí spojenci

Monroe chodila na hodiny herectva a trávila množstvo času s fotografmi, aby spoznala svoje „najlepšie uhly“ a zdokonalila vystupovanie pred kamerami. V štúdiovom svete vtedy dominovali predovšetkým muži a ona sa musela prispôsobiť. Predstaviteľka Marilyn (vo filme Norma Jean and Marilyn z roku 1996) Mira Sorvino však na jej adresu povedala: „Akceptovala, že bude musieť randiť, aby dostala čo chcela. No bolo to iba jej vlastné rozhodnutie.“

Prvá prehovorila 

Predtým ako sa stala hviezdou filmu Gentlemen Prefer Blondes, poskytla odvážne vyjadrenie novinárke Florabel Muir. V článku s názvom „Wolves I Have Known“ opísala bezohľadných mužov, s ktorými sa v Hollywoode stretla. Jedným z nich bol muž, ktorý od nej pri čítaní scenára vyžadoval, aby pritom pózovala výlučne v ľahu, aj keď si to samotný scenár to nevyžadoval. Herečke sa nepodarilo skompromitovať žiadneho z nich, ale rozhodnutie uviesť svoje meno v článku bolo riskantným, no nesmierne odvážnym krokom.

Pochopila silu značky

V lete roku 1949 išla Marilyn Monroe do New Yorku propagovať malú scénu z filmu bratov Marxovcov. Keďže sa narodila a vyrastala v Kalifornii, New York dovtedy nikdy nenavštívila. Predstavovala si, že bude vyzerať ako vo filmoch, so snehom na zemi. Na cestu si obliekla vlnený kabát a na hlave mala klobúk. Vôbec netušila, že ju môže čakať horúce počasie. A namiesto toho, aby si odišla kúpiť nové oblečenie, prekvapila všetkých svojou kreativitou.

Odrazu pózovala na fotkách vo vlnenom obleku s obrovským úsmevom na tvári, zmrzlinovými kornútmi a ventilátorom. Podľa producentky Sam Starbuck: „Bola veľmi vtipná a dokázala vymyslieť všetky tieto druhy zaujímavých spôsobov, ako sa prezentovať. Pochopila silu značky ešte predtým než bola značka vecou.“

Elementy ženy: Štylistka Zuzana Kanisová

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/celebrity, menuAlias = celebrity, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
21. november 2024 20:45