Zdroj: Lucia Medeková, Dreamstime

Osobná trénerka Lucia Medeková radí: Ako schudnúť skutočne a hlavne natrvalo?

Nadbytočné kilá trápia nejednu z nás a napriek tomu, že sa často snažíme, je výsledok minimálny. O tom, kde robíme chybu a čo by sme mali zmeniť sme sa porozprávali s trénerkou z InstaGYM, Luciou Medekovou.

Na začiatok taká základná otázka. Žijeme v dobe, kde sa za trénera vydáva každý druhý športovec. Ako zistíme, kto je skutočne ten dôveryhodný?

Spočiatku si ho určite treba pozrieť z profesíjnej stránky. Kvalitný tréner má za sebou dostatok praxe, väčšinou aj nejaký webový portál alebo inú prezentáciu, kde je možné dohľadať si jeho vzdelanie. Treba si teda na začiatok overiť jeho špecializáciu a odbornosť.

Ďalšou vecou je komunikácia, aj keď je online. Nie je to len o pasívnom ukazovaní čo robiť, tréning musí mať systém – začiatok, hlavnú časť a koniec. Tréner vysvetľuje, čo sa bude robiť, akým spôsobom, dáva pozor na chyby. S profesionálnom to nikdy nie je len nejaké bezduché opakovanie.

Na princípe tohto mentoringu fungujete aj vy v InstaGYM. Mňa by však zaujímalo, ako vyzerá takýto tréning? Predsa je online svet iný než skutočnosť…

Ako som spomínala, dôležitá je práve rozcvička. Bez nej sa nedá jednoducho začať. Keď je človek dostatočne prestrečovaný, prichádza posilovacia čas. Tá s líši od toho, čo človek vyžaduje a čo je vlastne jeho cieľom. Môže to byť chudnutie, strečovanie, mobilizácia… spektrum je široké.

Dajme tomu, že chcem schudnúť. Čo ma teda čaká?

Zásadou chudnutia je strava. Rovnica príjem menší ako výdaj je daná, môžete cvičiť každý deň, behávať večer, no pokiaľ si v neskorých hodinách doprajete polovicu torty a tresku, výsledok sa nedostaví. Dobrý výkon je tiež podporený vyváženou stravou, a tak to jednoducho ide ruka v ruke. Ani športovci si nemôžu dovoliť ťažké jedlá a väčšina z nich má upravený jedálniček. Vyvážené by mali byť tuky, cukry, aj bielkoviny. Práve to je problémom diét a neskôr vzniknutého jojo efektu.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa InstaGYM (@instagym.sk)

Mnoho žien argumentuje tým, že tréner je zbytočný, veď si vedia veci odcvičiť aj doma, z rôznych tutoriálov…

Lenže telo má fyziologický systém a tréningy by mali byť poskladané tak, aby rozložili záťaž na celé telo. Každý jeden z nás má pohybový vzorec od detstva, ktorým je ovplyvnený. Ak necvičí správne, tréner ho pri tutoriáloch nekoučuje a neupozorní na chyby. Tým sa pohybový problém prehlbuje. Jednoducho povedané – ten tréner by mal tréning odkomunikovať.

Čo sa teda stane, ak tá komunikácia neprebehne?

Sval pracuje jednosmerne a tým pádom sa má tendenciu skracovať. Každý jeden zo svalov má totiž prepojenia. Pri posilňovaní len toho prsného sa samotný sval skráti tak, ako aj predné časti v ramene - a tým pádom sa ovplyvní celé držanie tela a začneme sa baliť dovnútra. Začína ochabovať chrbát a nastáva hrbenie. Práca svalu prináša výsledok, to áno, no ak chceme mať funkčné, zdravé a dobre vyzerajúce telo, musíme mať všetko rovnomerne zaťažené. Ak budete cvičiť iba brucho, znamená to preťažovanie spodného chrbta a tak ďalej. Vždy je nutné rešpektov systém agonistov a antagonistov.

Článok pokračuje na ďalšej strane

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Ticketportal.sk