Sedavé zamestnanie je často dôvodom bolestí chrbta.dreamstime
StoryEditor

Trápia vás bolesti chrbta v dôsledku sedavého zamestnania? Pomôžu vám rýchle cviky, aj správne návyky

03.02.2024, 14:00
Zdravie

Bolesť chrbta nie je pre mnohých ľudí žiadnou neznámou. Práve naopak. Sedavé zamestnanie, neaktívny životný štýl, ale aj niektoré zlé návyky sú príčinou toho, že ľudia čoraz viac pociťujú bolesti chrbta a tiež trpia takzvaným tech neck. S bolesťou sa však môžete popasovať. Pomôžu vám niektoré cviky, ale aj spôsob akým sedíte.

Bolesti chrbta by ste mali začať riešiť v momente, keď sa objavia. Ak ich zanedbáte, koledujte si o problém, s ktorým to už nebude vôbec také jednoduché.

Pevný zadok

Pevný zadok by nemal byť vašou prioritou len preto, že dobre vyzerá. Venovať sa mu vo fitnescentre by ste mali aj preto, že práve on podporuje správne držanie vášho tela a tiež samotnú chrbticu. Svaly na zadku ochabujú veľmi rýchlo, preto ho precvičujte najmä vtedy, ak máte sedavé zamestnanie. Je niekoľko skvelých cvikov, ktoré dokonca zvládnete aj v pohodlí vášho domova. Stačiť vám bude vlastná váha, prípadne expandery. Účinné je tiež obyčajné sťahovanie zadku, ktoré môžete robiť kedykoľvek a kdekoľvek.

Krk

Ľudia, ktorí majú sedavé zamestnanie trpia často stuhnutým krkom. Nazývame to aj tech neck a okrem toho, že je krčná chrbtica stuhnutá, prejavuje sa to aj bolesťou zadnej časti krku, stuhnutými trapézovými svalmi, ale aj bolesťou, ktorá bude priam strieľať do oblasti krčnej chrbtice. Skúste si stoličku prisunúť viac k stolu a snažte sa vedome vystierať chrbát. Zároveň sa cielene niekoľkokrát za deň postavte a ponaťahujte sa. Otáčajte hlavu pomaly sprava doľava. Ak vás svaly bolia a máte ich stuhnuté, pomôže vám automasáž pomocou tenisovej loptičky.

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
21. máj 2024 14:30