Zorganizovaný šatník lahodí oku aj duši.
StoryEditor

6 mýtov, ktoré vám bránia v tom, aby ste žili svoj najlepšie organizovaný život

06.12.2022, 13:22
Zdravie

Ak často meškáte do práce, pretože nemôžete nájsť kľúče alebo ste napätí pri pohľade na neporiadok v kuchyni. Určite cítite potrebu urobiť si poriadok. Ale čo ak neviete, kde začať?

Možno si myslíte, že vaša špajza by mala vyzerať ako z perfektného obrázku na internete, aby sa vaše úsilie vyplatilo. Že organizovanie bude drahé nákupom organizérov alebo že jednoducho nie ste ten typ, ktorý dokáže úspešne udržiavať priestory bez neporiadku.

Nechcite všetko naraz a najlepšie

Toto je len niekoľko z mnohých mýtov, ktoré vás môžu držať pri myšlienke - všetko alebo nič. Susie Salinas, majiteľka Systems by Susie, profesionálnej organizácie opísala kde môžete zlyhávať: „Namiesto toho, aby ste sa 15 minút zaoberali jednou zásuvkou a používali kontajnery, ktoré máte, bránite sa organizovaniu, pretože nemáte čas urobiť celú kuchyňu naraz a (ne)môžete minúť majland na produkty, “ povedal Salinas o tomto spôsobe myslenia.

Každý priestor, do ktorého vstúpite, vás nabije energiou alebo naopak odčerpá energiu. Udržiavaním organizovaného systému môžete zvýšiť sebadôveru a duševný pokoj namiesto toho, aby ste boli vždy vystavení napospas chaosu a neustálemu zoznamu úloh.

Definícia organizácie je taká, že všetko má svoje miesto. Ľudia oceňujú rôzne úrovne organizácie a vy musíte nájsť to najlepšie pre seba a svoju rodinu.

 

Ako na to

Profesionálni organizátori vyvracajú populárne mýty aby vám pomohli konečne začať.

1. Aby ste boli organizovaní, musíte mať určitú povahu

Možno si myslíte, že na organizáciu musíte mať precíznosť v krvi. Ale profesionálni organizátori pomohli klientom s rôznymi osobnosťami, rozpočtom a zázemím. Takže naučiť sa to dá, aj keď ste typ bordelára.

Ak ste kreatívny typ alebo máte poruchu pozornosti s hyperaktivitou alebo ADHD, možno si myslíte, že organizovanie nie je v súlade s tým, ako funguje vaša myseľ.Omyl. „Musia byť schopní na prvý pohľad vidieť, čo potrebujú, a mať systém, ako to potom vrátiť späť,“ tvrdí odborníčka.

2. Organizácia zaberie príliš veľa času

Spočiatku si vytvorenie systému pre organizáciu vyžaduje čas. Trvalo roky, kým sa neporiadok nahromadil, takže by ste mali očakávať, že upratanie a zorganizovanie bude nejaký čas trvať. Nedávajte latku príliš vysoko, že musíte za deň zorganizovať celú domácnosť. Nepodarí sa vám to a naopak vás to demotivuje.

Mali by ste však začať v malom, namiesto toho, aby ste sa snažili robiť všetko naraz – pokiaľ si nenajímate profesionálov. Začnite s jednou jednoduchou úlohou, ako napríklad prejsť si košele a darovať to, čo nepotrebujete. Budete mať dobrý pocit, že ste sa niekam dostali. Oproti rozhodnutiu vysporiadať sa s celou skriňou za jeden deň, vytiahnuť všetko, pohorieť a nikdy nedokončiť prácu.

image

Nikto nechce mať takýto neporiadok.

Elementy ženy: Štylistka Zuzana Kanisová

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
22. november 2024 09:16