shutterstock.com
StoryEditor

S týmto vitamínom máte výrazne nižšie riziko závažného priebehu ochorenia COVID-19

08.01.2021, 14:45
Zdravie
Čo všetko by ste o tomto podporovateľovi zdravia mali vedieť?
  • Dostatok vitamínu D je nevyhnutný pre rast kostí a ich regeneráciu. Podieľa sa tiež na regulácii bunkového rastu, činnosti svalov, fungovaní imunitného systému znižovaní zápalu v tele.

  • Ak vám chýba Déčko, môže sa to prejaviť oslabením imunity a zníženou schopnosťou tela bojovať s infekciami. Dlhodobý nedostatok vitamínu D je príčinou závažných porúch vývinu kostí. Nedostatok vitamínu Dje v populácii pomerne častý a podľa výskumov dosahuje až 40 %.
  • Vitamín D napríklad v slizniciach dýchacích ciest aktivuje produkciu látok so schopnosťou ničiť baktérie a vírusy, vrátane vírusu SARS-CoV-2, pôvodcu ochorenia COVID-19. Podľa najnovších výskumov, u ľudí s dostatočnou hladinou vitamínu D v krvi je výrazne nižšie riziko závažného priebehu ochorenia COVID-19, a tiež nižšie riziko úmrtia na toto ochorenie.
  • Pozor však aj na nadbytok vitamínu D! Užívajte ho iba toľko, koľko vám odporučil lekár alebo lekárnik. Nadmerný príjem môže spôsobovať poruchy srdcového rytmu, nadmerné močenie, anorexiu, extrémne chudnutie, tvorbu obličkových kameňov, ukladanie vápnika v cievach a pod. Platí teda, že Déčko treba užívať s mierou!!!
  • Prírodným dodávateľom vitamínu D je slnko. Dennú dávku získate ak sa vystavíte na slniečko minimálne na pätnásť minút najlepšie v čase medzi 10:00 až 15:00. V chladných mesiacoch je však lepšie užívať ako doplnok výživy.
  • Čo sa týka obsahu Déčka v potravinách, tak ho nájdete v rybách, mäse, vaječnom žĺtku, mlieku a mliečnych výrobkoch, kvasniciach, rastlinných tukoch a olejoch a v kakau. Výhodou tohto vitamínu je, že sa varením neznehodnocuje. Nemusíte tak prechádzať na surovú stravu, aby ste si zabezpečili jeho dostatok

menuLevel = 2, menuRoute = magazin/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = magazin, homepage = false
25. jún 2024 10:47