
Spomenuli ste zákernosť kórejskej kozmetiky, ktorá u nás v posledných rokoch zažíva veľký rozmach, a predáva sa dokonca už aj v bežných drogériách. V čom je háčik?
Ide o to, že kórejská kozmetika je vyvinutá pre Kórejčanov, teda pre ázijskej typ kože, ktorá sa od tej našej stredoeurópskej vj- rázne líši. Ázijskú kožu by sme mohli na- zvať „hrošia“, je oveľa pevnejšia, silnejšia, viac vydrží, takže prípravky, ktoré Kórejčania používajú, sú podstatne koncentrovanejšie a agresívnejšie. Niektoré z výrobkov, ktoré sa u nás v súčasnosti predávajú, nám tak môžu viac uškodiť ako pomôcť. Ja sama som musela dlho pátrať, kým som v ponuke kórejskej kozmetiky objavila práve takú značku, ktorá je účinná a zároveň šetrná aj k nášmu stredoeurópskemu typu pleti.
Je teda lepšie nakupovať kozmetiku v lekárni? Alebo ako sa pri jej výbere máme orientovať?
Také jednoduché to bohužiaľ nie je. Kozmetika predávaná v lekárňach je takzvaná dermokozmetika, čo je v podstate kozme- tika zaručujúca, že pri nej boli vykonané testy citlivosti a dráždivosti. To je však zavádzajúce a zo svojej podstaty to nič ne- znamená, pretože takto testovaná má byť každá kozmetika, ktorá sa u nás predáva. Takže to, že niektoré kozmetické značky ponúkajú výhradne lekárne, je v podstate iba výsledok dobrého marketingu. Tie firmy skrátka investovali do toho, aby sa v lekárňach etablovali. Áno, ich používanie je bezpečné, ale to, že sa predávajú v lekár- ni, nehovorí nič o ich účinnosti a kvalite v zmysle funkčnosti.
Nakoľko dobrým návodom je pri výbere kozmetických prípravkov ich cena?
Určite neplatí priama úmera „čím drahšie, tým účinnejšie“. Aj tu má hlavné slovo reklama a marketing. Niektoré firmy jednoducho stavajú cenu svojich výrobkov na známej značke. Je to podobné ako v móde, platíte za ikonickú značku, pretože je to nejaký spôsob sebapotvrdenia alebo sebaprezentácie v spoločnosti. S efektivitou to bohužiaľ často nemá nič spoločné. Samozrejme, nemožno povedať, že tie skutočne luxusné značky predávajú len predraženú vazelínu s nejakými prídavkami, tie výrobky nejaký efekt majú. Otázka je, či zodpovedá cene. Iná skupina ľudí zase preferuje absolútne prírodnú, čistú kozmetiku, napriek vedomiu, že jej efekt nebude vôbec závratný. My sa zameriavame na tých, ktorí chcú skutočne funkčnú a zároveň bezpečnú kozmetiku.