fit woman healthy
Zdroj: shutterstock.com

Tajomstvá štíhlej postavy bez hladovania. Naučte sa týchto šesť pravidiel!

Máte pocit, že kilá sa na vás lepia, hoci skoro nič nejete? Možno je vaším problémom spomalený metabolizmus. Môžete ho naštartovať a podporiť jeho zdravé fungovanie stravou pomocou pravidiel metabolic balance.

Metabolic balance nie je diéta, ale program výživy, ktorý dbá predovšetkým na kvalitu potravín. Ak ste mu naklonené, najprv musíte absolvovať pohovor s expertom na túto metódu. Potom vám odoberie krv a z nej dá vyšetriť viacero parametrov, vďaka čomu zistí, čoho má vaše telo dostatok a čo mu chýba. Následne vám zostaví individuálny jedálniček zahŕňajúci bielkoviny, zdravé tuky a správne sacharidy. Jeho súčasťou je konkrétny zoznam potravín doplnený podrobnými inštrukciami k stravovaniu. Ak budete dodržiavať jednoduché pravidlá stravovania, vráti sa vám prirodzený pocit hladu, sýtosti a smädu a posilní sa aj imunitný systém. Pre vašu lepšiu predstavu, tu je jeho náčrt.

Ako funguje metabolic balance
1. Dostatok tekutín: Pite 30 až 35 ml na kg telesnej hmotnosti, a to bez akýchkoľvek prísad. Uprednostnite vlažnú vodu, je vstrebateľnejšia ako studená. Pite ju predtým, ako pocítite smäd a rovnomerne počas celého dňa.
2. Tri jedlá denne: Veľa ľudí si myslí, že keď vynechá jedno jedlo, bude chudnúť rýchlejšie. To je však klam. Spaľovanie tukov v takom prípade nie je dostatočné. Prijímajte len to množstvo potravy a len tie druhy, ktoré vám odborník určil.
3. Päťhodinové pauzy medzi jedlami: Vtedy dochádza k zníženiu hladiny inzulínu v krvi, čo umožňuje uvoľnenie tukov, blokuje ich ukladanie a zároveň zabezpečuje minimálny pocit hladu. Počas nich pite len vodu.
4. Jedlo začnite jedným či dvoma kúskami bielkoviny: Pankreas bude motivovaný produkovať protihráča k inzulínu, a to hormón glukagón. Pri jeho produkcii je produkcia inzulínu brzdená, čo je jedným zo základných cieľov metabolic balance.
5. Na porciu len jeden druh bielkoviny: Pri kombinácií živočíšnych a rastlinných bielkovín organizmus odbúrava hmotnosť a spaľuje tuky ťažšie .
6. Na toto úplne zabudnite: Light produkty, modifikované škroby, jedlá z konzerv alebo „sáčikov“ a všetko, kde je pridaný glutamát, arómy, farbivá, umelé sladidlá a iné chemické prísady, ktoré sa v prírode nevyskytujú. Ak sa na obale mliečnych produktov vyskytuje napríklad agar-agar, karagen, guárová a rohovníková/karabová múka, položte výrobok radšej nazad do regálu.

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Ticketportal.sk