JARNÁ ÚNAVA
Zdroj: www.pixabay.com

Koniec únave! 9 skvelých tipov, ktoré vám dodajú energiu

Jarná únava potrápi každú z nás. Málo slnečného žiarenia, nedostatok pohybu a znížený príjem vitamínov si vyberajú daň na kondícii. Prinášame vám šikovné tipy, ako dodať duši i telu potrebnú vzpruhu.

1. Do jedálnička zaraďte potraviny s vysokým obsahom vitamínu C, ktorý posilňuje organizmus a zvyšuje odolnosť voči chorobám. Pomôžu kapusta, kel, mrkva, paprika, jarná cibuľka, hlávkový šalát a reďkovky.

2. Porcia skorých zemiakov má v sebe toľko vitamínu C, že dokáže pokryť tretinu odporúčanej dennej dávky. Zemiaky sú zároveň bohaté na sacharidy, ktoré dodajú energiu.

3. Pri jarnej únave si pochutnajte na žeruche. Čistí obličky, napomáha pri trávení, povzbudzuje činnosť žlčníka a pečene. Priaznivo vplýva na krvotvorbu a zvyšuje odolnosť voči chorobám.

4.Vráťte do svojho jedálnička jogurty. Ich probiotické kultúry zvyšujú imunitu, zlepšujú trávenie a napomáhajú ľahšiemu vstrebávaniu minerálnych látok. Omega-3 mastné kyseliny odháňajú únavu a zmeny nálady, majú protizápalový účinok a prospievajú srdcu.

5. Pri prechádzke si natrhajte mladé výhonky žihľavy. Žihľavový čaj je vhodný na prečistenie organizmu a krvotvorbu.

6. Ovocné a zeleninové šťavy sú ideálnymi posilňujúcimi prostriedkami, ktoré majú čistiaci efekt. Skvelá je šťava z červenej repy, ktorá zbavuje organizmus škodlivín, znižuje cholesterol a krvný cukor.

7. Ak vás potrápi zápal hlasiviek, pomôcť môže mliečna kaša. Pripravíte si ju tak, že dve biele žemle natrháte na malé kúsky, namočíte ich do 250 ml mlieka a rozvaríte na kašu. Tú nechajte vychladnúť a potom ju rozotrite na krk a hrudník. Obklad preložte fóliou a teplým šálom. Nechajte pôsobiť 20 minút a aj po zotretí kaše nechajte miesto naďalej v teple.

8. Ak si sliznicu nosa udržiavame zvlhčenú, bude v kondícii a uchráni nás pred vírusmi. Ocenia to aj alergici, ktorým peľové zrnká spôsobujú opuchy sliznice. Preto si doprajte výplach z prasličky: Do ¾ litra studenej vody nasypte pol lyžičky prasličky roľnej a krátko povarte. Prefiltrujte a nechajte vychladnúť. Dávku odvaru pomocou nosovej kanvičky nechajte pretiecť každou nosnou dierkou a opakujte niekoľkokrát denne.

9. Voda zabezpečuje hladký chod nášho mozgu a celého organizmu. Počas dňa by sme mali vypiť najmenej 1,5 litra tekutín, najdôležitejšie je ale mať túto dávku rozloženú pravidelne. V praxi to znamená, že každú hodinu by sme mali vypiť jeden pohár vody.

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.